МДПУ репозиторій

Предметна сутність форс-мажорних обставин і їх вплив на організацію туристичного бізнесу

Арсененко, Ірина Анатоліївна та Байтеряков, Олег Зуфарович та Донець, Ірина Анатоліївна та Донченко, Лариса Михайлівна та Левада, Ольга Михайлівна (2024) Предметна сутність форс-мажорних обставин і їх вплив на організацію туристичного бізнесу. Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право»,Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)» (6 (24)). с. 28-44. ISSN 2786-6300

[img] Text
Арсененко ІА_стаття.pdf

Скачати (3MB)

Резюме

В дослідженні розглянуто теоретичні основи і предметна сутність форс-мажорних обставин в туристичній діяльності, визначено ознаки та їх види, схарактеризовано вплив на організацію туристичного бізнесу. Для позначення непередбачуваних обставин і подій в туристичній сфері використовується термін «форс-мажор». Основними ознаками форс-мажорних обставин є їх об’єктивний і надзвичайний характер, їх не можливо контролюдо часткового або повного не надання туристичних послуг прописаних в договорі між споживачами та виробниками (постачальниками) туристичного продукту. Офіційний перелік форс-мажорних обставин подано в Законі України «Про торгово-промислові палати в Україні». До видів форс-мажорних обставин, які негативно вливають на організацію туристичної діяльності можна віднести: події військового або іншого насильницького характеру, обмеження соціальних свобод людини, техногенні аварії та катастрофи, стихійні лиха. За своїм розповсюдженням форс-мажорні обставини можуть відрізнятись за: характером і походженням (види подій та обставин); за масштабом, тобто за територіальним охопленням (місцевий, локальний, національний, регіональний або глобальний рівні); за тривалістю (короткочасні, відносно не тривалі, сезонні, цілорічні або багаторічні); за фінансовими або майновими збитками. Діяльність підприємств туристичного бізнесу в умовах форс-мажорних обставин потребує впровадження зваженої та збалансованої організаційної, управлінської і фінансово-економічної політики. Окрім того доцільно застосовувати основні правила стратегії ризик-менеджменту в туристичній сфері. Туристичні підприємства під час загрози або настання форс-мажорних обставин мають ретельно враховувати специфіку створення туристичного продукту, мати варіанти інших пропозицій, що можуть зацікавити споживачів меншими ризиками і альтернативними напрямками або видами відпочинку, їх діяльність потребує дбати про власний імідж. Окрім того, будь-які події, навіть катастрофічного характеру, згодом можуть перетворюватись з форс-мажорних для суспільства і туризму обставин у туристичні ресурси для темного туризму і його різновиду – туризму катастроф

Тип елементу : Стаття
Теми: G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок
G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок > GVT Туризм
Підрозділи: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра географії та туризму
Дата внесення: 04 Лип 2024 16:12
Останні зміни: 04 Лип 2024 16:12
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13735

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу