Гришко, Світлана Вікторівна and Прохорова, Лариса Анатоліївна and Непша, Олександр Вікторович and Зав’ялова, Тетяна Василівна (2023) Особистісно-орієнтоване навчання майбутніх вчителів географії як умова формування їх професійної компетентності. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал, 11 (17). pp. 639-650. ISSN 2786-6165
Text
Гришко СВ_Прохорова ЛА_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf Download (3MB) |
Abstract
Стаття присвячена надзвичайно актуальній темі проблемі особистісно-орієнтованого навчання майбутніх вчителів географії в педагогічних закладах вищої освіти як умові формування їх професійної компетентності. Наголошується на тому, що особистісно�орієнтоване навчання являє собою не просто врахування особливостей суб’єкта навчання, а його можна розглядати як методологію організації умов навчання, що передбачає включення власне особистісних функцій студента, затребування його суб’єктного досвіду. При цьому центральною ланкою особистісно-орієнтованої професійної освіти є професійний розвиток особистості здобувача вищої освіти, опанування професії та оволодіння професійною компетентністю на високому рівні. Об’єктами професійної компетентності здобувачів вищої освіти є її інтегральні характеристики: соціально-професійна спрямованість, професійно важливі якості, психофізіологічні властивості. Для поліпшення якості підготовки майбутніх вчителів географії в педагогічних закладах вищої освіти до майбутньої професійної діяльності необхідна «перебудова» педагогічного процесу з колективно�нівелюючого на особистісно-орієнтовний, де значна увага приділяється саморозвитку власне особистісних властивостей індивіда. Під особистісно-орієнтовним підходом мається на увазі принцип свободи особистості в освітньому процесі, в сенсі вибору нею пріоритетів, освітніх «маршрутів», формування власного, особистісного сприйняття змісту, що вивчається (особистісного досвіду). З позиції такого підходу студент розглядається як активний суб’єкт педагогічної взаємодії, який самостійно організовує свою діяльність. Тільки з цих позицій і можна ставитися до здобувача як до партнера педагогічного спілкування, як до самобутньої та цікавої для викладача особистості. Дослідження показало пріоритетне становище в системі вищої освіти парадигми особистісно-орієнтованого навчання, яке забезпечує становлення самобутнього, творчого фахівця, саме таке навчання здатне привести до забезпечення індивідуального саморозвитку здобувачів, що забезпечить їм можливість досягнення соціально-професійного комфорту.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Depositing User: | Кафедра географії та туризму |
Date Deposited: | 29 Dec 2023 11:54 |
Last Modified: | 29 Dec 2023 11:54 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13337 |
Actions (login required)
View Item |