Varina, Hanna B. та Osadcha, Kateryna P. та Shevchenko, Svetlana V. та Voloshyna, Valentyna V. (2023) Developing professional stability of future socionomic specialists using cloud technologies in blended learning. CEUR Workshop Proceedings (3482). с. 148-168. ISSN 1613-0073
Text
Developing.pdf Скачати (391kB) |
Резюме
Thisarticleexploreshowcloudtechnologiescanbeusedtodeveloptheprofessionalstabilityoffuture socionomicspecialistsinblendedlearningenvironments.Professionalstabilityisakeyfactorforthe competitivenessandadaptabilityofgraduatesinthelabormarket.Thearticlefocusesontheuseofcloud services,suchasGoogleWorkspaceforEducationandMoodle,toenhancetheICTcompetenceandthe mentalcapacityofthestudents.Thearticlealsoidentifiesthepsychologicalandpedagogicalconditions andthedidacticcapabilitiesofcloudservicesfordevelopingthecognitive,motivational,behavioral, emotionalandvolitionalcomponentsofprofessionalstability.Thearticlepresentsamethodological frameworkfordesigningtheprocessofprofessionalstabilitydevelopmentbasedoncloudservices.The articlereportstheresultsofanempiricalstudythatassessedthelevelofdevelopmentofprofessional stabilitycomponentsandrelatedabilities,suchasempathy,emotionalself-regulation,vitality,among studentsinblendedlearning.Thestudyfoundsignificantpositivechangesintheindicatorsofprofessional stabilityaftertheimplementationofthecloud-basedprogram.Thearticlesuggestsfurtherresearch directionsfordevelopingacomprehensiveprogramforusingcloudtechnologiesinnon-formaleducation andpersonalizingtheprocessofprofessionaldevelopmentoffuturespecialists
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти Q Наука > Q Наука (Загальне) T Технологія > T Технологія (Загальне) |
Підрозділи: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра інформатики і кібернетики |
Користувач, що депонує: | Кафедра інформатики і кібернетики |
Дата внесення: | 17 Жов 2023 20:31 |
Останні зміни: | 17 Жов 2023 20:31 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13147 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |