МДПУ репозиторій

LEGO – конструювання як засіб корекції дискалькулії у молодших школярів

Свириденко, Ганна (2022) LEGO – конструювання як засіб корекції дискалькулії у молодших школярів. Актуальні питання гуманітарних наук, 3 (52). с. 184-189. ISSN ISSN 2308-4855 (Print) ISSN 2308-4863 (Online)

[img] Text
27.pdf

Скачати (316kB)

Резюме

У статті розглянуто актуальну проблему навчання учнів з порушеннями, що виражаються в нездатності дитини рахувати, розв’язувати математичні задачі. З метою корекції таких порушень (дискалькулії) аргумен�тується необхідність використання на уроках та в позаурочний час конструктора LEGO. Вчителі початкових класів, корекційні педагоги спостерігають тенденцію до збільшення кількості учнів початкової школи з розла�дами, що включають в себе специфічні порушення навичок лічби, основних обчислювальних навичок, патологічну ускладненість під час розв’язування математичних задач. Таке порушення називається дискалькулією. Автором вказано на протиріччя між поширеністю конкретних труднощів в засвоєнні математичних нави�чок, важливістю формування прийомів обчислювальних дій, збільшенням освітніх можливостей, зниженням ризиків шкільної та соціальної дезаптації у учнів і недостатнім розвитком методу корегувальної та просвіт�ницької роботи в цьому напрямку. Головною метою дослідження є обгрунтування запропонованої моделі роботи з корекції дискалькулії в учнів початкової школи під час LEGO-конструювання. Модель корекційної роботи з конструктором, створена на підставі врахування нейрофізіологічних особливос�тей сучасних учнів початкової школи, складається з таких основних етапів: діагностичного, індивідуального, впроваджувально-корекційного, розвивального, підсумкового. Під час ігор з LEGО застосовують такі види корекційної взаємодії, як переконання, навіювання, наслідування, підкріплення. Під час корекційної роботи рекомендовано користуватися вправами, запропонованими Програмою «Безмежний світ гри з LEGO». У статті зазначено, що, виступаючи в ролі дієвого інструментарію для формування, профілактики і корек�ції математичних знань, конструктивна діяльність формує образне мислення, творчу увагу, зорову пам’ять, Гра з конструктором захоплює багато функцій, які призводять до більш глибокого навчання в математичній галузі, і таким чином, забезпечує оптимальне середовище для розвитку навичок і знань, які учні повинні мати, щоб досягти успіху в дорослому житті. Ключові слова: учень, початкові класи, корекція, порушення, дискалькулія, конструювання.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра початкової і спеціальної освіти > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра початкової і спеціальної освіти Шевченко Ю.М.
Дата внесення: 23 Січ 2023 21:10
Останні зміни: 23 Лют 2023 18:56
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12754

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу