МДПУ репозиторій

Засоби формування рефлексивних умінь майбутніх учителів на практичних заняттях із німецької мови

Лебєдєва, О. А. (2021) Засоби формування рефлексивних умінь майбутніх учителів на практичних заняттях із німецької мови. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 2 (76). с. 106-111. ISSN 1992-5786

[img] Text
Вісник КПУ 2021_76_т.2-106-111.pdf - Опублікована Версія

Скачати (285kB)

Резюме

У статті розглянуто проблему формування і розвитку у студентів компетенцій та практич-них навичок рефлексії в освітньому процесі у вищій школі з огляду на їхню майбутню професійну діяльність як учителів іноземної мови. Визначено роль та місце саморефлексії серед освітніх цілей і стратегій навчання, встановлено її вплив на сприйняття студентами власних цінностей, переко-нань та поведінки, а також на розвиток позитивного ставлення до власних досягнень, формування їхніх особистісних, соціальних та методологічних компетенцій. Виявлено зв’язок рефлексивних під-ходів із принципами автономного, самоорганізованого навчання, їхню орієнтацію на студента як організатора власного навчального процесу і контроля досягнення цілей та висновків щодо майбут-нього навчання. Встановлено роль викладача у формуванні вмінь саморефлексії у студентів під час аудиторних занять у процесі викладання іноземної мови в педагогічному виші. Окреслено коло умов, які сприяють здійсненню студентами самооцінки, та наведено принципи функціонування ефектив-ного зворотного зв’язку. Підкреслено значення підготовчого етапу з метою сенсибілізації студентів до самооцінки, запропоновані деякі конкретні активності під час аудиторних занять, які поступово формують у них досвід саморефлексії. Виділено низку практичних інструментів та засобів форму-вання рефлексивних умінь майбутніх учителів у контексті навчання іноземної мови, наголошено на необхідності їхньої адаптації до конкретних цілей, навчальних звичок і потреб відповідної навчальної групи та кожного окремого студента. Наведено принципи для самостійного розроблення виклада-чем власних інструментів для успішної самооцінки. Встановлено, що регулярна рефлексія німецькою мовою під час практичних занять є ефективним способом сприяння процесу навчання мови, роз-витку продуктивних мовленнєвих компетенцій і навичок майбутніх учителів.Ключові слова: стратегії навчання, автономне навчання, інструменти самооцінки, зворотний зв’язок, іншомовні комунікативні компетенції.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра германської філології
Дата внесення: 01 Жов 2021 10:22
Останні зміни: 01 Жов 2021 10:22
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12139

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу