МДПУ репозиторій

The formation of students' foreign language grammatical competence

Riabukha, Tetiana та Hostischeva, Natalia та Barantsova, Iryna (2021) The formation of students' foreign language grammatical competence. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (26)). с. 121-128. ISSN 2219-5203

[img] Text
Педагогика_26 (1)-121-128.pdf

Скачати (259kB)

Резюме

The article deals with the intercultural aspect of foreign language teaching in general and the formation of students' foreign language grammatical competence in particular. The culturological approaches to foreign language teaching (sociocultural, linguo-ethnographic, linguo-culturological, ethnographic, multifunctional, and intercultural) are briefly described. It is concluded that the intercultural approach is the most appropriate for the implementation of intercultural foreign language education as it reflects the modern requirements of foreign language teaching and enables students to master linguistic knowledge and communicative skills together with a whole set of cultural knowledge. The necessity to combine teaching grammar of a foreign language with cultural information is supported with numerous English and Ukrainian examples.

Тип елементу : Стаття
Теми: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
P Мова та література > PE Англійська мова
Підрозділи: Філологічний факультет > Кафедра германської філології > Фахові видання
Користувач, що депонує: Кафедра методики викладання германських мов
Дата внесення: 28 Вер 2021 12:35
Останні зміни: 28 Вер 2021 12:35
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12135

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу