Шевченко, С. В. та Фалько, Н. М. (2020) Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів. Габітус, 2 (18). с. 143-148.
|
Text
28.pdf Скачати (260kB) | Перегляд |
Резюме
Стаття присвячена розгляду проблеми розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів. Актуальність дослідження зумовлена підвищеними вимогами до майбутніх психологів та їх професійних компетентностей. Зазначено, що наявність певних знань, умінь та навичок у студентів-психологів забезпечує ефективне здійснення комунікативного процесу в професійній діяльності, надає можливість фахівцю успішно вступати у різного роду (вербальні та невербальні, усні й письмові) контакти для вирішення комунікативних задач (передачі інформації, проведення консультацій, встановлення та підтримки контактів та інші). Визначено, що комунікативна компетентність – це узагальнена комунікативна властивість майбутніх фахівців (психологів), що включає розвинуті комунікативні здібності, сформовані уміння і навички міжособистісної ефективної взаємодії та адекватне взаєморозуміння в процесі спілкування. В процесі експериментальної роботи визначено рівень розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів (рівень розвитку комунікативних та організаторських здібностей, товариськості студентів-психологів), досліджено динамічні зміни у визначених показниках комунікативної компетентності майбутніх психологів на різних етапах навчання. Виявлено домінуючий у майбутніх психологів середній рівень комунікативної компетентності за визначеними нами показниками. Вони здатні ефективно взаємодіяти та взаєморозумітися в процесі спілкування. Ці студенти не конфліктні, досить легко встановлюють контакти з оточуючими, відкриті для спілкування і нових взаємин. Вони допитливі, охоче слухають цікавого співрозмовника, досить терплячі в спілкуванні з іншими, відстоюють свою точку зору. Проведено порівняння показників комунікативної компетентності майбутніх психологів на різних етапах навчання. Зазначено, що навчання на старших курсах є більш професійно-орієнтованим, що позначається на показниках комунікативної компетентності. Виявлений перспективний вектор (вивчення факторів, які впливають на формування комунікативної компетентності майбутніх психологів) подальших досліджень означеної проблеми
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Теми: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології > Фахові видання |
Користувач, що депонує: | С.В. Шевченко |
Дата внесення: | 21 Груд 2020 10:46 |
Останні зміни: | 26 Жов 2021 21:20 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11087 |
Виконати (потребує авторізації)
Перегляд елементу |