МДПУ репозиторій

Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів

Шевченко, С. В. та Фалько, Н. М. (2020) Розвиток комунікативної компетентності майбутніх психологів. Габітус, 2 (18). с. 143-148.

[img]
Перегляд
Text
28.pdf

Скачати (260kB) | Перегляд

Резюме

Стаття присвячена розгляду проблеми розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів. Актуальність дослідження зумовлена підвищеними вимогами до майбутніх психологів та їх професійних компетентностей. Зазначено, що наявність певних знань, умінь та навичок у студентів-психологів забезпечує ефективне здійснення комунікативного процесу в професійній діяльності, надає можливість фахівцю успішно вступати у різного роду (вербальні та невербальні, усні й письмові) контакти для вирішення комунікативних задач (передачі інформації, проведення консультацій, встановлення та підтримки контактів та інші). Визначено, що комунікативна компетентність – це узагальнена комунікативна властивість майбутніх фахівців (психологів), що включає розвинуті комунікативні здібності, сформовані уміння і навички міжособистісної ефективної взаємодії та адекватне взаєморозуміння в процесі спілкування. В процесі експериментальної роботи визначено рівень розвитку комунікативної компетентності майбутніх психологів (рівень розвитку комунікативних та організаторських здібностей, товариськості студентів-психологів), досліджено динамічні зміни у визначених показниках комунікативної компетентності майбутніх психологів на різних етапах навчання. Виявлено домінуючий у майбутніх психологів середній рівень комунікативної компетентності за визначеними нами показниками. Вони здатні ефективно взаємодіяти та взаєморозумітися в процесі спілкування. Ці студенти не конфліктні, досить легко встановлюють контакти з оточуючими, відкриті для спілкування і нових взаємин. Вони допитливі, охоче слухають цікавого співрозмовника, досить терплячі в спілкуванні з іншими, відстоюють свою точку зору. Проведено порівняння показників комунікативної компетентності майбутніх психологів на різних етапах навчання. Зазначено, що навчання на старших курсах є більш професійно-орієнтованим, що позначається на показниках комунікативної компетентності. Виявлений перспективний вектор (вивчення факторів, які впливають на формування комунікативної компетентності майбутніх психологів) подальших досліджень означеної проблеми

Тип елементу : Стаття
Теми: B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології > Фахові видання
Користувач, що депонує: С.В. Шевченко
Дата внесення: 21 Груд 2020 10:46
Останні зміни: 26 Жов 2021 21:20
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11087

Виконати (потребує авторізації)

Перегляд елементу Перегляд елементу