Волков, О. Г. (2020) Феноменологічний та екзистенціальний аспекти педагогічної рефлексії і становлення особистості. Vzdelávanie a spoločnosť, 1. pp. 33-42. ISSN 978-80-555-2438-2
volkov_феноменолог аспект.pdf
Download (617kB) | Preview
Abstract
У статті розглядаються феноменологічний та екзистенціальний аспекти педагогічної рефлексії відносно становлення особистості. Виявляється відношення інтенції рефлексії та конституювання при вихованні. Звертається увага, що якщо інтенція – це спрямованість свідомості на предмет, то рефлексія передбачає схоплення сутності. Розрізняються такі рівні рефлексії, як виявлення відношення до предмету, самотності та ідеї. Якщо рефлексія предмету передбачає прояснення, що є предмет; рефлексія самотності – що є Я, то ідеація – це бачення ідеального світу. Кожний вид рефлексії має свої особливості при становленні особистості. Рефлексія предмету передбачає зацікавленість людини в облаштуванні у світі. Відмінність рефлексії самотності обумовлена бажанням пізнати себе. Ідеація виникає внаслідок необхідності пізнання існування у світі. В екзистенціальній рефлексії є три рівні, а саме: Я, Інший та Ми. Рефлексія Я передбачає виникнення постулату визнання позитивності Я. У рефлексії Іншого проявляється бажання бути визнаним. Рефлексія Ми передбачає виявлення умов існування у світі за допомогою виявлення цінностей. Генезис рефлексії характеризує зміну відносин Я, Іншого та Ми в історії життя. Для становлення особистості особливе значення має формування моральної налаштованості та позитивного позиціонування в сфері педагогічної рефлексії.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи |
Depositing User: | Users 14 not found. |
Date Deposited: | 09 Jun 2020 11:53 |
Last Modified: | 09 Jun 2020 11:53 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9652 |