Бунчук, О. В. and Єрмак, Ю. І. (2020) Формування культури науково-дослідної діяльності учнів старшої школи через написання наукових робіт в МАН. Інноваційна педагогіка, 1 (18). pp. 171-175. (In Press)
стаття Бунчук-Єрмак 2020.pdf
Download (285kB) | Preview
Abstract
В дослідженні проаналізовано особливості формування культури науково-дослідної діяльності в учнів старшої школи в процесі написання наукових робіт. Автор обґрунтовує, що саме закладам позашкільної освіти належить роль у розвитку дитячих дарувань і творчої особистості. Адже, у сучасних умовах швидкого темпу життя, інтелектуальні та мобільні здібності підростаючого покоління набувають усе більшого значення. І перше місце у розвитку означених якостей відіграє науково-дослідна діяльність школярів в контексті навчального процесу Малої академії наук.
Автор звертає увагу на те, що формування культури науково-дослідної роботи учня старшої школи передбачає: розвиток вміння аналізувати наукові тексти; здійснення огляду наукової і навчальної літератури, презентації її на заняттях; формування уміння оформляти конспект; набуття здатності правильно будувати доповіді на заняттях, гуртках тощо; постійного тренування у написанні наукових статей, тез.
В процесі відвідування наукових гуртків, практично кожен учень отримує можливість здійснити поступовий перехід до бажання створювати наукові дослідження, що демонструють готовність школяра до творчої діяльності та майбутнього професійного самовизначення: 1) по-перше, кожен учень в процесі відвідування МАН підвищує рівень культури свого писемного й усного мовлення: набуває практичних навичок використання засобів наукового мовлення (написання конспекту, реферату, наукової статті, тез, наукової роботи тощо); 2) по-друге, застосовує ці матеріали в публічних виступах; 3) по-третє, залежно від індивідуальних креативних можливостей і мотивації, учень готує наукові публікації, проводить самостійне дослідження на етапі написання наукової роботи тощо.
Для ґрунтовного формування науково-дослідної культури учнів старшої школи, необхідно, передусім, сформувати в них дослідницькі вміння. Науково-дослідні елементи формування культури школярів, які відвідують гуртки, розвиваються під час написання та підготовки до захисту наукових робіт у МАН і включають в себе: аналіз наукової літератури; систематизація матеріалів, опрацювання літературних джерел, добір наукової літератури, складання бібліографій з визначених тем, підготовка наукових повідомлень і рефератів, наукових доповідей, тез, наукових статей та ін.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 4533 not found. |
Date Deposited: | 05 Jun 2020 11:58 |
Last Modified: | 06 Oct 2020 07:43 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9579 |