Попелешко, Ю. І. and Бунчук, О. В. and Єрмак, Ю. І. (2020) Впровадження дистанційного навчання у закладах вищої освіти – вимога сучасності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць (70). pp. 23-26. (In Press)
Попелешко, Бунчук, Єрмак_стаття.pdf - Submitted Version
Restricted to Registered users only
Download (374kB) | Request a copy
Abstract
Система дистанційного навчання, на сьогоднішній день, надзвичайно затребувана і популярна в закладах вищої освіти України, оскільки суспільство перебуває на карантинних заходах. Дистанційне навчання передбачає високотехнологічний підхід до процесу передачі знань і дає можливість створення системи масового безперервного самонавчання, загального обміну інформацією. Саме ця система може найбільш адекватно і гнучко реагувати на потреби суспільства щодо підготовки високопрофесійних фахівців. Крім того, впровадження дистанційного навчання уможливлює на практиці ідею неперервної освіти, навчання через усе життя. У зв'язку з чим виникає ряд питань, які спонукають дослідників до необхідності моніторингу можливих змін якості освіти, а також до обґрунтування мотивів і стимулів переходу вітчизняних ЗВО від традиційного способу організації навчального процесу до передових форм навчання, в числі яких дистанційне навчання, що реалізовується за допомогою електронних курсів. Суспільство починає сприймати й оцінювати дистанційну освіту передусім як доступний і зручний формат отримання особистісно і професійно значущої інформації. Масове звернення аудиторії з різних куточків світу до онлайн-курсів як систематизованої, адаптованої й дидактично структурованої інформації свідчить про актуальну потребу в ній. У цьому сенсі онлайн-освіту можна трактувати як самостійну інформаційно-пошукову діяльність користувача всесвітньої електронної мережі. ЗВО мають цілий ряд мотивів до впровадження системи дистанційного навчання, проте представляється виправданим побоювання, що в розрізі окремих напрямків підготовки повне заміщення очної освіти дистанційною не тільки неможливо, але і небажано.
У зв'язку з цим виникає логічне питання, аналізу якого присвячена дана публікація: наскільки затребуваним є дистанційне навчання серед здобувачів педагогічних спеціальностей. Для перевірки гіпотези нами було проведено анкетування студентів, спрямоване на з'ясування цілей, обставин, переваг і недоліків, обмежуючих чинників, виявлених здобувачами протягом усього їхнього досвіду користування системою дистанційного навчання, так само як і на з'ясування суб'єктивних уявлень здобувачів про перспективи і доцільність подальшого розвитку дистанційного навчання в ЗВО. В контексті означеного, автори також звернуть увагу на поширені проблеми, позитивні і негативні сторони дистанційного навчання з точки зору користувачів.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 4533 not found. |
Date Deposited: | 15 Jun 2020 11:37 |
Last Modified: | 08 Oct 2020 06:09 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/9578 |