Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Communicative aspects of intercultural education

Barantsova, Iryna and Kotlyarova, Viktoriya and Tkach, Maryna (2019) Communicative aspects of intercultural education. Науковий вісник мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: педагогіка, 1 (22). pp. 9-19. ISSN 2219-5203

[thumbnail of Педагогика_22-9-19.pdf] Text
Педагогика_22-9-19.pdf

Download (271kB)

Abstract

Intercultural education is a veryimportant part of general and highereducation today. It is mainly basedon the communicative aspects,which are closely connected with adialogue.The article deals with theintercultural dialogue. It is the basisof the theoretical and methodologicalsupport of the spiritual developmentof a man.Definition of the earlier nature of thedialogue, from a philosophical pointof view, as an element of thetheoretical, methodological, spiritualand ethical principles, in particular asa fundamental principle that issubjectively a fundamentalrequirement and a prerequisite forthe thinking and behavior of theindividual (maxim), and objectivelyleading the spiritual and practicalnorm of human co-existence, makesit possible to conclude that such amethodological guideline is notleading in existing cultural andeducational practices that remainbeyond the scope of dialogue,without the use of dialogue in thecultural and educational process.

Міжкультурна освіта нині є важливою частиною загальної та вищої освіти. Здебільшого вона базується на комунікативних аспектах, які тісно пов’язані з діалогом, зокрема міжкультурним, про який ідеться в статті. Діалог – це основа теоретикометодологічного забезпечення духовного розвитку людини. Визначення більш раннього характеру діалогу, з погляду філософії, як елемента теоретичних, методологічних, духовно-етичних принципів, зокрема як фундаментального принципу, який є суб’єктивно фундаментальною вимогою та передумовою мислення й поведінки особистості (максима) і який об’єктивно керує духовною та практичною нормою людського співіснування, дає змогу дійти висновку, що таке методологічне керівництво не є провідним у наявних культурних та освітніх практиках. Такі практики залишаються поза рамками діалогу, і він не використовується в культурно-освітньому процесі.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання
Depositing User: Users 35 not found.
Date Deposited: 03 Mar 2020 08:20
Last Modified: 30 Sep 2020 07:47
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8791

Actions (login required)

View Item
View Item