Харченко, Ю. Т. (2019) Комунікативна компетентність концертмейстера закладу вищої освіти як умова успішної професійної діяльності. Інноваційна педагогіка, 2 (19). pp. 121-124. ISSN ISSN 2663-6085
![Інноваційна педагогіка Одеса 2019.pdf [thumbnail of Інноваційна педагогіка Одеса 2019.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Інноваційна педагогіка Одеса 2019.pdf
Download (228kB)
Abstract
У статті проаналізовано окремі теоретичні та практичні питання комунікативної компетентності концертмейстера
закладу вищої освіти, що пояснюється
необхідністю адаптуватись до змін, які відбуваються в галузі сучасної музичної педагогіки. Проаналізовано зміст комунікативної компетентності концертмейстера як
однієї з умов успішної професійної діяльності
сучасного фахівця. Зазначено, що високий
рівень комунікативної компетентності дає
змогу концертмейстеру здійснювати пошук
ефективних підходів у власній практичній
діяльності. Визначено структуру комунікативної компетентності концертмейстера,
яка складається з комунікативних здібностей, комунікативних умінь, комунікативних
знань. Підкреслено, що діяльність концертмейстера в процесі різнобічного педагогічного спілкування відбувається у складній
системі відносин «викладач – студент –
концертмейстер», саме тому від його комунікативної компетентності залежать
легкість, результативність встановлення
контактів у класі, ефективність вирішення
різноманітних творчих задач. Доведено, що
показниками комунікативної компетентності концертмейстера є такі: культура
вербальної і невербальної комунікації; експресія – вираження почуттів, переживань,
виразності; культура партнерської взаємодії; конфліктна компетенція; наявність психологічних знань щодо закономірностей розвитку міжособистісних відносин і технології
їх цілеспрямованого формування; наявність
творчого підходу до системи педагогічно
доцільних взаємин; здатність до конструктивного вирішення конфліктів і протиріч;
наявність знань із психології спілкування.
Визначено умови, які забезпечують становлення комунікативної компетентності
концертмейстера. Зроблено висновок, що
комунікативна культура концертмейстера
є складним феноменом, який удосконалюється впродовж педагогічної взаємодії з
усіма суб’єктами освітнього процесу та
стає чинником успішної професійної діяльності фахівця.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії > Фахові видання |
Depositing User: | Users 4388 not found. |
Date Deposited: | 07 Feb 2020 13:28 |
Last Modified: | 06 Oct 2020 07:16 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8647 |