Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Фактори становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів

Воровка, М. І. and Бунчук, О. В. (2019) Фактори становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів. Інноваційна педагогіка, 1 (18). pp. 18-22. ISSN 2663-6085

[thumbnail of Воровка_Одеса_19.pdf] Text
Воровка_Одеса_19.pdf

Download (383kB)

Abstract

У статті розкрито взаємодію зовнішніх та внутрішніх факторів, що визначили становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів в 60 роки ХХ – на початку ХХІ століття. З’ясовано, що розвиток гендерної культури студентів як педагогічної теорії і освітньої практики відбувається під впливом різноманітних чинників, які визначили його особливості та тенденції на кожному з періодів – історичні фактори. Їх взаємовплив визначив своєрідність суспільно-історичного (охоплює економічні, політико-правові, соціальні та демографічні фактори, що зумовили зміни у суспільній свідомості та вплинули на розвиток гендерних відносин у суспільстві), історико-наукового (об’єднує фактори розвитку науки, панівні доктрини та методологічні підходи, а також соціокультурні та політико-ідеологічні фактори, міжнародне співробітництво у сфері науки і освіти, що вплинули на становлення теорії розвитку гендерної культури) та історико-освітнього контекстів (охоплює розвиток освітнього законодавства, наднаціонального та національного рівнів, політико-ідеологічні настанови, глобалізаційні процеси у сфері освіти, співробітництво вищої школи та громадських організацій, а також організацію та зміст діяльності вищої школи, що вплинули на практику розвитку гендерної культури студентів). В статті зазначено, що з 60-х років ХХ в Україні складалися передумови, обставини, що сприяли становленню теорії і практики розвитку гендерної культури студентів, серед яких провідними є: ускладнення соціальних вимог до освітньої підготовки та розвитку особистості, що здобуває освіту; зміни в соціальних відносинах та суспільній свідомості громадян в країні, що супроводжувалися їх лібералізацією; суттєві соціально-політичні та економічні зрушення, що відбувалися у процесі переходу від тоталітаризму до демократії, супроводжувалися «розпадом ідеологій» та пов’язаними з цим ціннісними трансформаціями.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання
Depositing User: Users 20 not found.
Date Deposited: 16 Jan 2020 13:09
Last Modified: 06 Oct 2020 07:17
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8488

Actions (login required)

View Item
View Item