Воровка, М. І. and Бунчук, О. В. (2019) Фактори становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів. Інноваційна педагогіка, 1 (18). pp. 18-22. ISSN 2663-6085
Воровка_Одеса_19.pdf
Download (383kB)
Abstract
У статті розкрито взаємодію зовнішніх та внутрішніх факторів, що визначили становлення теорії та практики розвитку гендерної культури студентів в 60 роки ХХ – на початку ХХІ століття. З’ясовано, що розвиток гендерної культури студентів як педагогічної теорії і освітньої практики відбувається під впливом різноманітних чинників, які визначили його особливості та тенденції на кожному з періодів – історичні фактори. Їх взаємовплив визначив своєрідність суспільно-історичного (охоплює економічні, політико-правові, соціальні та демографічні фактори, що зумовили зміни у суспільній свідомості та вплинули на розвиток гендерних відносин у суспільстві), історико-наукового (об’єднує фактори розвитку науки, панівні доктрини та методологічні підходи, а також соціокультурні та політико-ідеологічні фактори, міжнародне співробітництво у сфері науки і освіти, що вплинули на становлення теорії розвитку гендерної культури) та історико-освітнього контекстів (охоплює розвиток освітнього законодавства, наднаціонального та національного рівнів, політико-ідеологічні настанови, глобалізаційні процеси у сфері освіти, співробітництво вищої школи та громадських організацій, а також організацію та зміст діяльності вищої школи, що вплинули на практику розвитку гендерної культури студентів). В статті зазначено, що з 60-х років ХХ в Україні складалися передумови, обставини, що сприяли становленню теорії і практики розвитку гендерної культури студентів, серед яких провідними є: ускладнення соціальних вимог до освітньої підготовки та розвитку особистості, що здобуває освіту; зміни в соціальних відносинах та суспільній свідомості громадян в країні, що супроводжувалися їх лібералізацією; суттєві соціально-політичні та економічні зрушення, що відбувалися у процесі переходу від тоталітаризму до демократії, супроводжувалися «розпадом ідеологій» та пов’язаними з цим ціннісними трансформаціями.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 20 not found. |
Date Deposited: | 16 Jan 2020 13:09 |
Last Modified: | 06 Oct 2020 07:17 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/8488 |