Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Реалізація дистанційної форми навчання засобами платформи Moodle у процесі підготовки майбутніх філологів

Павленко, О. М. and Шаров, С. В. and Москальова, Л. Ю. and Шарова, Т. М. and Коваленко, А. С. (2019) Реалізація дистанційної форми навчання засобами платформи Moodle у процесі підготовки майбутніх філологів. Інженерні та освітні технології, 7 (3). pp. 106-121. ISSN 2307-9770

[thumbnail of стаття EETECS2019_007(3).pdf] Text
стаття EETECS2019_007(3).pdf

Download (719kB)

Abstract

Активне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітню діяльність вищої школи та орієнтація освіти на особистісне зростання майбутнього фахівця зумовили розвиток дистанційної форми навчання. Стаття присвячена аналізу можливостей системи дистанційного навчання Moodle у підготовці майбутніх філологів. Наголошується на тому, що поява електронних освітніх ресурсів та сервісів для забезпечення дистанційного навчання розширила можливості щодо отримання основної та додаткової освіти, навчання впродовж життя тощо. Виявлено, що дистанційне навчання характеризується такими якісними характеристиками як технологічність, інноваційність, гнучкість, адаптивність, економічна ефективність, модульність, можливість поєднувати різні форми навчання, соціальна рівноправність, зміна ролі викладача, поєднання традиційних та дистанційних видів контролю. Зазначається, що ефективність дистанційного навчання залежить від структури курсу, навчального контенту, готовності викладачів та студентів до використання дистанційних технологій, рівня їх інформаційної підготовки, професіоналізму технічного та допоміжного персоналу, що забезпечує роботу системи дистанційного навчання у закладі вищої освіти. Виявлено, що система Moodle є однією із поширених систем управління навчанням, яка забезпечує реалізацію дистанційної освіти для широкого кола студентів. Вона має такі переваги: підтримка стандарту електронного навчання E-learning 2.0, ефективна онлайн взаємодія між викладачами та студентами, потужні засоби відображення результатів навчальної діяльності, можливість для оперативного оновлення змістового наповнення курсу. У статті аналізується структура та принципи роботи з дистанційними курсами у системі Moodle під час підготовки студентів-філологів, яка використовується у Мелітопольському державному педагогічному університеті імені Богдана Хмельницького. Висвітлюється призначення основних розділів дистанційного курсу: структура курсу; блок лекцій; блок семінарських занять; блок самостійної роботи; блок контролю. Зазначається, що дистанційні курси для фахової підготовки студентів-філологів містять художні твори, перелік літератури для обов’язкового прочитання. Наводяться рекомендації для студентів та викладачів щодо використання системи Moodle у процесі наповнення та використання.
Ключові слова: дистанційна освіта, дистанційне навчання, вища школа, майбутні філологи, Moodle.

Item Type: Article
Subjects: P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика
P Мова та література > PN Література (Загальне)
Q Наука > QA Математика > QA76 Комп'ютерне програмне забезпечення
W Бібліографія. Бібліотечні Науки. Інформаційні ресурси > ZA Інформаційні ресурси > ZA4050 Електронні інформаційні ресурси
Divisions: Філологічний факультет > Кафедра української філології та зарубіжної літератури
Depositing User: Users 33 not found.
Date Deposited: 23 Oct 2019 10:42
Last Modified: 23 Oct 2019 10:42
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/7813

Actions (login required)

View Item
View Item