Прийма, Сергій (2013) Комп'ютерні онтології як інструментальна платформа для забезпечення прозорості європейської та національних рамок кваліфікацій. Педагогiка, психологiя та медико-бiологiчнi проблеми фiзичного виховання i спорту (1). pp. 56-61. ISSN 1818-9172
13psmnqf.pdf
Download (484kB)
Abstract
Здійснено аналіз й аргументацію вибору комп’ютерних онтологій як інструментальної платформи Європейської й Національної рамок кваліфікацій. З’ясовано, що Європейська рамка кваліфікацій містить вісім взаємопов’язаних рівнів, на
яких кваліфікація визначається за результатами навчання – тріадою професійних якостей: знань, навичок і компетентностей. Такий підхід допомагає порівняти кваліфікації і спрощує процедуру їх визнання.
Наведено приклади сучасних інструментальних платформ Європейської й національних рамок кваліфікацій, що полегшують встановлення співвідношення рівнів
кваліфікацій; зазначено переваги й недоліки кожного з підходів. Доведено, що рамки кваліфікацій можуть
успішно функціонувати на основі онтологічного підходу, змістом якого є подання предметної галузі знань за допомогою комп’ютерних онтологій. Показано, що онтологія
є описом декларативних знань у вигляді класів із відношеннями між ними. Висвітлено можливості редактора Protege-OWL для побудови предметно-орієнтованої онтології.
Ключові слова:
знання, навички, компетентності, кваліфікація, онтологія, OWL.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LA Історія освіти |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності |
Depositing User: | Users 42 not found. |
Date Deposited: | 14 Nov 2016 13:09 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:53 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/780 |