Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Роль української інтелігенції в провідницькому освітньому русі 1917-1920 рр.

Бунчук, Оксана and Єрмак, Юлія (2018) Роль української інтелігенції в провідницькому освітньому русі 1917-1920 рр. Наукові записки Бердянського педагогічного університету. Педагогічні науки: зб. наук. пр. (1). pp. 24-28.

[thumbnail of стаття Бердянськ Бунчук-Єрмак.pdf] Text
стаття Бердянськ Бунчук-Єрмак.pdf

Download (712kB)

Abstract

В статті автори розкривають роль української інтелігенції в провідницькому освітньому русі 1917-1920 рр., адже у період національно-демократичної революції українського народу, саме громадські організації і культурно-освітні товариства взяли на себе почесну роль провідників й керманичів на цьому полі. Фактично, громадськість опікувалася справами освіти в Україні до утворення першого керівного українського освітнього органу – Генерального Секретаріату освіти.
За активної участі громадських діячів закладено першу українську гімназію, вони взяли в свої руки українізацію школи в Україні, влаштувавши в 1917 р. перші курси українознавства для вчителів по всій країні, розробили основні положення реформи шкільної освіти, дбали про термінологію, видання шкільних книжок.
За час своєї діяльності, і в період денікінщини і на початку правління радянської влади, саме патріотично свідома інтелігенція виявилась провідною силою в суспільстві, яка заклала підвалини розвитку українського шкільництва, виконала своє призначення і місію нести в український народ національну освіту, рідну мову.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LA Історія освіти
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності
Depositing User: Users 20 not found.
Date Deposited: 09 Sep 2019 11:54
Last Modified: 02 Oct 2019 05:51
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6758

Actions (login required)

View Item
View Item