Петрученя, Г. Г. and Воровка, М. И. and Бойко, В. А. and Головкова, М. М. and Поляхов, Н.П. (2003) Психологические аспекты гуманизации образования. Постметодика (7-8). pp. 199-201. ISSN 1815-3194
![Мелітополь_2002.pdf [thumbnail of Мелітополь_2002.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Мелітополь_2002.pdf
Download (461kB)
Abstract
В статье рассматриваются вопросы гуманизма, гуманистической педагогики и психологии,
гуманистического подхода в процессе образования. В работе представлена модель зрелой личности.
Говорится о важности персонализации, самоидентификации, стремлении к самоактуализации,
самореализации индивидуального развития личности.
The questions of humanism, humanistic theory’ of education and psychology and humanistic trend in the
process of education are considered in this article. The model of mature personality is represented in the
work. The importance of personalization, self-identification, the inclination to self-actualization, selfrealization o f individual person development are touched upon in this article.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності |
Depositing User: | Users 20 not found. |
Date Deposited: | 30 Aug 2019 06:03 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:53 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6225 |