Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Психологические аспекты гуманизации образования

Петрученя, Г. Г. and Воровка, М. И. and Бойко, В. А. and Головкова, М. М. and Поляхов, Н.П. (2003) Психологические аспекты гуманизации образования. Постметодика (7-8). pp. 199-201. ISSN 1815-3194

[thumbnail of Мелітополь_2002.pdf] Text
Мелітополь_2002.pdf

Download (461kB)

Abstract

В статье рассматриваются вопросы гуманизма, гуманистической педагогики и психологии,
гуманистического подхода в процессе образования. В работе представлена модель зрелой личности.
Говорится о важности персонализации, самоидентификации, стремлении к самоактуализации,
самореализации индивидуального развития личности.
The questions of humanism, humanistic theory’ of education and psychology and humanistic trend in the
process of education are considered in this article. The model of mature personality is represented in the
work. The importance of personalization, self-identification, the inclination to self-actualization, selfrealization o f individual person development are touched upon in this article.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності
Depositing User: Users 20 not found.
Date Deposited: 30 Aug 2019 06:03
Last Modified: 02 Oct 2019 05:53
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6225

Actions (login required)

View Item
View Item