Петрученя, А. Г. and Воровка, М. И. (2008) Антропологический аспект гуманизации образования: психолого-педагогический контекст. ПостМетодика (7 (84)). pp. 359-362. ISSN 1815-3194
![Мелітополь_2008.pdf [thumbnail of Мелітополь_2008.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Мелітополь_2008.pdf
Download (503kB)
Abstract
В статье рассматриваются вопросы гуманизма, гуманистической педагогики и психологии, гуманистического подхода в процессе образования. В работе представлена модель зрелой личности. Говорится о важности персонализации, самоидентификации, стремлении к самоактуализации, самореализации индивидуального развития личности.
The questions o f humanism, humanistic theory o f education and psychology and humanistic trend
in the process o f education are considered in this article. The model o f mature personality is
represented in the work. The importance o f personalization, self-identification, the inclination to selfactualization, self-realization o f individual person development are touched upon in this article.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності |
Depositing User: | Unnamed user with email volikalla64@gmail.com |
Date Deposited: | 30 Aug 2019 06:42 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:53 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6224 |