Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Антропологический аспект гуманизации образования: психолого-педагогический контекст

Петрученя, А. Г. and Воровка, М. И. (2008) Антропологический аспект гуманизации образования: психолого-педагогический контекст. ПостМетодика (7 (84)). pp. 359-362. ISSN 1815-3194

[thumbnail of Мелітополь_2008.pdf] Text
Мелітополь_2008.pdf

Download (503kB)

Abstract

В статье рассматриваются вопросы гуманизма, гуманистической педагогики и психологии, гуманистического подхода в процессе образования. В работе представлена модель зрелой личности. Говорится о важности персонализации, самоидентификации, стремлении к самоактуализации, самореализации индивидуального развития личности.
The questions o f humanism, humanistic theory o f education and psychology and humanistic trend
in the process o f education are considered in this article. The model o f mature personality is
represented in the work. The importance o f personalization, self-identification, the inclination to selfactualization, self-realization o f individual person development are touched upon in this article.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності
Depositing User: Unnamed user with email volikalla64@gmail.com
Date Deposited: 30 Aug 2019 06:42
Last Modified: 02 Oct 2019 05:53
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/6224

Actions (login required)

View Item
View Item