Бунчук, О. В. and Єрмак, Ю. І. (2018) Роль української інтелігенції в провідницькому освітньому русі 1917-1920 рр. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Педагогічні науки (2). pp. 31-41. ISSN ISSN 2412-9208
стаття Єрмак Ю.І. Роль pdf.pdf
Download (716kB) | Preview
Abstract
В статті автори розкривають роль української інтелігенції в провідницькому освітньому русі 1917-1920 рр., адже у період національно-демократичної революції українського народу, саме громадські організації і культурно-освітні товариства взяли на себе почесну роль провідників й керманичів на цьому полі. Фактично, громадськість опікувалася справами освіти в Україні до утворення першого керівного українського освітнього органу – Генерального Секретаріату освіти.
За активної участі громадських діячів закладено першу українську гімназію, вони взяли в свої руки українізацію школи в Україні, влаштувавши в 1917 р. перші курси українознавства для вчителів по всій країні, розробили основні положення реформи шкільної освіти, дбали про термінологію, видання шкільних книжок.
За час своєї діяльності, і в період денікінщини і на початку правління радянської влади, саме патріотично свідома інтелігенція виявилась провідною силою в суспільстві, яка заклала підвалини розвитку українського шкільництва, виконала своє призначення і місію нести в український народ національну освіту, рідну мову.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Unnamed user with email volikalla64@gmail.com |
Date Deposited: | 05 Jul 2019 05:55 |
Last Modified: | 16 Oct 2020 06:23 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/5251 |