Щебликіна, І. О. and Щебликіна, З. В. and Джаним, К. С. (2016) Об’єктивна необхідність використання інструментарію бізнес-планування як чинника підвищення ефективності інноваційної діяльності суб’єктів господарювання. Вісник ЗНУ. Економічні науки (3 (31)). pp. 62-71.
![2016-econ-3-62-71.pdf [thumbnail of 2016-econ-3-62-71.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
2016-econ-3-62-71.pdf
Download (428kB)
Abstract
У статті досліджено сутністно-змістовну характеристику інноваційної діяльності. Розглянуто характерні риси
інновацій, що відрізняють їх від будь-яких інших змін у базі виробництва. Здійснено аналіз показників
інноваційної діяльності. Проаналізовано, до яких негативних наслідків призвели неефективна державна
політика відносно стимулювання інноваційних процесів та відсутність цілісної системи управління інноваціями
в країні. Досліджено, що підготовка, обґрунтування, освоєння і контроль за впровадженням нововведень є
важливими етапами інноваційної діяльності. Наведено модель інноваційного процесу, яка складається з таких
елементів – фундаментальні та прикладні дослідження, розроблення і проектування, освоєння, промислове
виробництво, маркетинг, збут. Наведено класифікацію чинників розвитку інноваційних процесів – чинники, які
сприяють розвитку інноваційної діяльності, і чинники, які стримують її розвиток, – економіко-технологічні,
політико-правові, організаційно-управлінські, соціально-психологічні і культурні. Досліджено, що найчастіше
об’єкти інноваційної діяльності виступають у формі інноваційного проекту як комплекту документів, що
визначає процедуру і комплекс усіх необхідних заходів (у тому числі інвестиційних) щодо створення і реалізації
інноваційного продукту і/або інноваційної продукції. Розглянуто види інноваційних проектів, таких як
ініціативні наукові проекти, проекти розвитку матеріально-технічної бази наукових досліджень, проекти
створення інформаційних систем і баз даних. Оскільки конкурентна боротьба в сучасних умовах зумовлює
досить високі вимоги до всебічного обґрунтування інноваційних проектів, широке використання бізнеспланування є істотним чинником переходу до ринкових відносин у цій сфері діяльності. Наведено узагальнену
блок-схему бізнес-планування інноваційної діяльності, яка включає такі етапи – визначення цілей (основні цілі і
завдання), результативність (оцінка очікуваних наслідків), засоби і методи досягнення цілей (управління
ризиком, менеджмент, маркетинг тощо).
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Суспільні науки > HC Економічна історія і становище |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра управління та адміністрування |
Depositing User: | Users 24 not found. |
Date Deposited: | 12 Aug 2019 13:13 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:52 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/5235 |