Коноваленко, Т. В. (2018) Розвиток умінь застосовувати пізнавальні бар’єри для організації дитиноцентрованого навчання на уроках англійської мови. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (2 (21)). pp. 123-128. ISSN 2219-5203
Педагогика_21 (2) (1).pdf
Download (322kB) | Preview
Abstract
The article is devoted to the topical issues
of creating the conditions for learnercentred
teaching English in secondary
school by means of future teachers’
preparation for this while obtaining their
professional education in higher institution.
Great attention is paid to the cognitive
barriers potential application as the factor
for future teachers’ skills formation on
creating the opportunities for learner
autonomy and making the process of
English language teaching more effective
due to the motivation raise within the
purposefully designed tasks and activities.
There are two ways for the students’
preparation for the use of cognitive barriers
in professional sphere: doing the tasks and
activities containing cognitive barriers in the
process of their own learning and
methodological analysis if educational
potential of these barriers from the point of
view of a future teacher.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов > Фахові видання |
Depositing User: | Users 35 not found. |
Date Deposited: | 31 Jul 2019 12:35 |
Last Modified: | 30 Sep 2020 07:47 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4788 |