Воровка, М. І. (2018) Історіографія теорії та практики розвитку гендерної культури студентства. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр., 1 (60). pp. 17-22. ISSN 1992-5786
запоріжжя_18.pdf
Download (159kB) | Preview
Abstract
В статті проаналізовано підходи до визначення поняття «історіографічні джерела»; розглянуто історіографію історико-педагогічного дослідження та класифікацію історико-педагогічних історіографічних джерел.
Мета статті полягала у визначенні місця історіографічних джерел в джерельній базі історико-педагогічного дослідження та розгляді історіографії теорії та практики розвитку гендерної культури студентства.
В основній частині запропоновано розподіл історіографії дослідження теорії і практики розвитку гендерної культури студентів вищих навчальних закладів України у 60-х роках ХХ – на початку ХХІ століття за проблемно-тематичним критерієм, а саме:
– історіографії вищої освіти України (монографії радянського та пострадянського періоду; історико-педагогічні дослідження розвитку вищої школи у визначених хронологічних межах;
– історико-педагогічна історіографія проблем, дотичних до формування гендерної культури, а саме: статевого, соціостатевого, статево-рольового, гендерного виховання та освіти, підготовки до сімейного життя, виховання жіночої та чоловічої молоді тощо;
– історичні дослідження: історіографічні праці гендерної спрямованості – розвідки радянського періоду з питань участі жінок в економічному, суспільно-політичному, культурному житті та з проблем освіти жінок, що здійснювалися у хронологічних межах дослідження, охоплювали здебільшого довоєнні часи та розкривали суспільно-політичну діяльність жіноцтва у контексті прийнятої ідеологічної настанови щодо вирішеності жіночого питання у СРСР; праці, присвячені історії повсякденності – предметом вивчення у межах цього напряму стали повсякденні практики людей (умови життя, праці, побуту, дозвілля, навчання, соціалізації тощо) того або іншого регіону або країни у певний історичний проміжок часу;
– історіографічні дослідження гендерної проблематики в соціально-гуманітарних науках.
З’ясовано, що вивчення та аналіз історіографічної бази є підґрунтям для визначення стану проблеми, що досліджується, а отже конкретизації предмету та завдань дослідження та його наукової новизни.
Ключові слова: історіографічні джерела, історіографія історико-педагогічного дослідження, класифікація історико-педагогічних історіографічних джерел, історіографія теорії та практики розвитку гендерної культури, студентство.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LA Історія освіти |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 20 not found. |
Date Deposited: | 25 Jun 2019 09:33 |
Last Modified: | 09 Oct 2020 07:20 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4691 |