Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Концептуальні основи гедоністичного спрямування вокальної підготовки студентів-музикантів

Василенко, Людмила (2015) Концептуальні основи гедоністичного спрямування вокальної підготовки студентів-музикантів. Педагогічний дискурс (18). pp. 14-20.

[thumbnail of 0peddysk_2015_18_4.pdf]
Preview
Text
0peddysk_2015_18_4.pdf

Download (297kB) | Preview

Abstract

У статті розроблені та обґрунтувані концептуальні основи, на яких ґрунтується механізм
гедоністичного спрямування вокальної підготовки студентів-музикантів у педагогічних
університетах. Це безпосередньо пов’язано із ідеями холізму, аксіологізму та еутимності.
Застосування ідеї холізму дозволяє визначити шляхи організації вокального навчання з
позиції забезпечення цілісності особистості студентів, яку розглянуто як багатогранний
феномен, здатний до розвитку і який включає динамічне різноманіття духовного, психологічного,
розумового та фізіологічного аспектів людської сутності. При цьому процес вокальної підготовки
характеризується не стільки еволюційними (кількісними) змінами, скільки емерджентними
(якісними) зрушеннями у фаховому розвитку студентів. Означена закономірність діє за рахунок
певних детермінант, роль яких виконує гедоністичний фон особистісних переживань майбутніх
фахівців.
Згідно з ідеєю аксіологізму у процесі вокальної підготовки студентів відбувається
усвідомлення ними ціннісної значущості гедоністичних переживань (задоволення, насолода,
радість, інтерес, бажання, хотіння, захоплення, щастя тощо), які виступають критерієм
вдоволення потреб студентів (у навчанні, самопізнанні, творчості, у досягненні
психофізіологічної гармонії, у спілкуванні тощо), а також регулятором їхньої мотиваційної
сфери; стимулятором активності творчої діяльності.
Гедоністичний імператив знаходить своє втілення в орієнтації пізнавальних та
поведінкових стратегій студентів на отримання задоволення та досягнення гарного
самопочуття в контексті впровадження ідеї еутимності. Еутимне спрямування вокальної
підготовки студентів має забезпечуватися впровадженням комплексу завдань, розрахованих на
те, щоб майбутні фахівці не лише зрозуміли, а й на власному досвіді переконалися в тому, що
процес навчання може приносити задоволення, насолоду та радість.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: гедоністичний імператив, холізм, аксіологізм, еутимність, задоволення, насолода, радість, вокальна підготовка.
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Depositing User: Users 4404 not found.
Date Deposited: 26 Jul 2019 08:45
Last Modified: 02 Oct 2019 05:52
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4660

Actions (login required)

View Item
View Item