Василенко, Людмила (2015) Концептуальні основи гедоністичного спрямування вокальної підготовки студентів-музикантів. Педагогічний дискурс (18). pp. 14-20.
0peddysk_2015_18_4.pdf
Download (297kB) | Preview
Abstract
У статті розроблені та обґрунтувані концептуальні основи, на яких ґрунтується механізм
гедоністичного спрямування вокальної підготовки студентів-музикантів у педагогічних
університетах. Це безпосередньо пов’язано із ідеями холізму, аксіологізму та еутимності.
Застосування ідеї холізму дозволяє визначити шляхи організації вокального навчання з
позиції забезпечення цілісності особистості студентів, яку розглянуто як багатогранний
феномен, здатний до розвитку і який включає динамічне різноманіття духовного, психологічного,
розумового та фізіологічного аспектів людської сутності. При цьому процес вокальної підготовки
характеризується не стільки еволюційними (кількісними) змінами, скільки емерджентними
(якісними) зрушеннями у фаховому розвитку студентів. Означена закономірність діє за рахунок
певних детермінант, роль яких виконує гедоністичний фон особистісних переживань майбутніх
фахівців.
Згідно з ідеєю аксіологізму у процесі вокальної підготовки студентів відбувається
усвідомлення ними ціннісної значущості гедоністичних переживань (задоволення, насолода,
радість, інтерес, бажання, хотіння, захоплення, щастя тощо), які виступають критерієм
вдоволення потреб студентів (у навчанні, самопізнанні, творчості, у досягненні
психофізіологічної гармонії, у спілкуванні тощо), а також регулятором їхньої мотиваційної
сфери; стимулятором активності творчої діяльності.
Гедоністичний імператив знаходить своє втілення в орієнтації пізнавальних та
поведінкових стратегій студентів на отримання задоволення та досягнення гарного
самопочуття в контексті впровадження ідеї еутимності. Еутимне спрямування вокальної
підготовки студентів має забезпечуватися впровадженням комплексу завдань, розрахованих на
те, щоб майбутні фахівці не лише зрозуміли, а й на власному досвіді переконалися в тому, що
процес навчання може приносити задоволення, насолоду та радість.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | гедоністичний імператив, холізм, аксіологізм, еутимність, задоволення, насолода, радість, вокальна підготовка. |
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії |
Depositing User: | Users 4404 not found. |
Date Deposited: | 26 Jul 2019 08:45 |
Last Modified: | 02 Oct 2019 05:52 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/4660 |