Кубанов, Руслан (2014) Вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей та їх реалізація в освітньому процесі вищого навчального закладу. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка , 2 (13). pp. 294-301. ISSN 2219-5203
934-1964-1-PB.pdf
Download (543kB)
Abstract
У статті на основі аналізу різних посадових інструкцій і провідних видів діяльності розглянуті вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей та особливості їх реалізації в освітньому процесі вищого навчального закладу. Визначені домінантні види діяльності сучасних економістів. Підкреслено, що згідно з освітньо-професійною програмою відповідного напряму підготовки, професійна підготовка фахівця з вищою економічною освітою охоплює чотири блоки дисциплін, які формують сучасний світогляд і зумовлюють потребу в постійному оновленні соціально-економічних знань, умінь, навичок: гуманітарний, природничо-науковий, загальноекономічний і блок дисциплін професійної підготовки. Загалом професійна підготовка сучасних економістів передбачає розуміння ними закономірностей формування та розвитку відтворювальних процесів на макро- і мікрорівнях, у взаємозв’язку з розвитком політичних, культурних та інших суспільних процесів. Наголошено, що головні вимоги до професійної підготовки фахівців економічних спеціальностей в освітньому процесі вищого навчального закладу реалізуються через наповнення кількох важливих дисциплін новітньою науково-практичною інформацією для посилення значущості інтегрального принципу наступності у вивченні навчальних курсів економічного блоку, які безпосередньо відповідають за формування відповідних загальних і професійних знань майбутнього фахівця економічного профілю. Серед дисциплін економічного блоку найбільш значущими є такі навчальні курси, як: «Економічна теорія», «Маркетинг», «Бухгалтерський облік», «Економетрика», «Логістика», «Міжнародна економіка». Ці та інші навчально-економічні дисципліни постійно взаємодіють із дисциплінами гуманітарного й природничо-наукового блоків. На думку автора, встановлення логічних зв’язків між економічними дисциплінами базового навчального плану – одне з основних методичних завдань економічної підготовки майбутніх фахівців. Забезпечення такого міжпредметного зв’язку у процесі освітньої підготовки студентів-економістів дасть змлгу сформувати цілісне, системне знання основ економічних наук, необхідне майбутнім економістам. У висновках зазначено, що реалізація головної мети професійної підготовки студентів економічних спеціальностей зумовлює необхідність створення єдиного пізнавального (освітнього) простору, насиченого великим комплексом економічних понять, процесів, закономірностей і технологій економічної діяльності. У створенні єдиного пізнавального простору, що забезпечує професійну підготовку майбутніх економістів, використовуються всі економічні дисципліни базового навчального плану, що реалізується на основі міжпредметних зв’язків дисциплін різних блоків професійної підготовки майбутніх фахівців.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
| Divisions: | Учасники-партнери репозиторію МДПУ |
| Depositing User: | Unnamed user with email admin@mdpu.org.ua |
| Date Deposited: | 26 Feb 2016 15:05 |
| Last Modified: | 02 Oct 2019 05:52 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/278 |




