Формування самостійності молодших школярів в умовах початкової школи

Журавльова, Лариса and Сергєєва, Людмила (2015) Формування самостійності молодших школярів в умовах початкової школи. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка , 1 (15). pp. 121-125. ISSN 2219-5203

[thumbnail of 1277-2657-1-SM.pdf] Text
1277-2657-1-SM.pdf

Download (445kB)

Abstract

У статті розглядаються деякі аспекти формування самостійності молодших школярів в умовах початкової школи. Розкривається поняття «самостійність молодшого школяра», під яким розуміється вміння ставити перед собою різноманітні завдання й виконувати їх за межами опори й спонукання ззовні. Новоутворення й визначальні риси цього віку, такі, як пізнавальна спрямованість, уміння ставити перед собою цілі, планувати й організовувати свою роботу, рефлексія, ініціативність, творча активність, є підґрунтям і, водночас, розширенням кола ключових аспектів стосовно розвитку самостійності. Акцентується увага на основних принципах неперервності, наступності освіти й комфортності розвитку дитячої особистості, що дають змогу створювати середовище, у якому новоутворення цього віку максимально розвиваються, завдяки чому формується самостійність. Наголошується на тому, що все це є основою для розвитку й формування відповідальності в наступному віковому періоді. Щодо принципу неперервності освіти, то неперервна освіта реалізується шляхом забезпечення наступності й перспективності змісту й координації навчально-виховної діяльності на етапі початкової ланки освіти. Визначається сутність принципу наступності (який розкривається за допомогою його провідної функції – забезпечення літичного розвитку дитини впродовж перехідних вікових періодів) і принципу комфортності. Останній реалізується шляхом підготовки й перепідготовки педагогічних кадрів у системі вищої освіти, а також через набуття професійної компетентності відповідно до вимог сучасності, формування самостійності й гуманістичних взаємовідносин у системі «дитина-педагог», «педагог-дитина». Зазначається, що реалізація означених принципів організації життєдіяльності особистості впродовж молодшого шкільного дитинства сприятиме формуванню самостійності, збереженню унікальності, своєрідності й самобутності кожного учня, що допоможе дитині уникнути дискомфорту, коли вона опиниться в новій соціальній ситуації розвитку.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1501 Початкова освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email admin@mdpu.org.ua
Date Deposited: 23 Feb 2016 18:13
Last Modified: 05 Oct 2020 09:26
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/210

Actions (login required)

View Item
View Item