Сегеда, Наталя and Топалов, Євген (2025) Актуальний міждисциплінарний науковий дискурс концепта «особистісна ефективність». Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка (1 (34)). pp. 56-62. ISSN 2219-5203
3406-Текст статті-8832-1-10-20250829.pdf - Accepted Version
Download (261kB)
Abstract
У статті розглянуто поняття особистісної ефективності. Здійснено контент-аналіз концепту «особистісна ефективність» та визначено заявлені в сучасних наукових рефлексіях загальнонаукові (системно кібернетичний, міждисциплінарний), конкретнонаукові (психологічний, психофізіологічний) та структурно операціональні (суб’єктний, компетентнісний, особистісно-діяльнісний) підходи до визначення поняття сучасними українськими та зарубіжними науковцями. Серед важливих теоретичних засад увагу зосереджено на концепції самоефективності, запропонованій А. Бандурою (1997), яка має суттєве значення для розуміння цього явища. В статті обґрунтовано, що застосування когнітивного методу концептуалізації дає змогу виявити багатошарову природу поняття, а також наявність синонімів як ключових його концептуальних ознак.
Ключові слова: концепт; особистісна ефективність; академічна самоефективність; здобувач; самоменеджмент; стресостійкість.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти P Мова та література > P Філологія. Лінгвістика |
| Divisions: | Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедрa германської філології та методики викладання германських мов > Фахові видання |
| Depositing User: | Unnamed user with email nim.fil.mdpu@gmail.com |
| Date Deposited: | 16 Nov 2025 17:12 |
| Last Modified: | 16 Nov 2025 17:12 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14427 |




