Афанасьєва, Людмила and Глебова, Наталя and Глинська, Людмила (2025) Творчий потенціал філософії в контексті сучасної університетської освіти. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: Педагогіка, 1 (34). pp. 12-16. ISSN 2219-5203
3399-Текст статті-8825-1-10-20250829.pdf - Published Version
Download (240kB)
Abstract
У статті здійснено теоретичний аналіз особливостейтворчого підходу до викладання філософії у вищійшколі в контексті глобалізації та соціальноїневизначеності. Встановлено, що ключовимзавданням викладача філософії стає непередавання канонів, а створення умов длясамостійного мислення. Для цього важливооновлювати методичний інструментарій, активновикористовувати кейс-методи, діалогічні підходи,філософське есе як форму вільного міркування, атакож інструменти цифрової гуманітаристики.Творчий викладач не боїться експериментувати зформами подачі матеріалу, залучати нетрадиційніджерела та стимулювати нестандартне мисленнястудентів. Упровадження творчих підходів уфілософську освіту сприяє розвитку в студентівгнучкого та критичного мислення, здатності досамостійного аналізу складних проблем таприйняття обґрунтованих рішень у різноманітнихжиттєвих ситуаціях. Стверджується, що особливуроль творчий підхід відіграє у розвиткукомунікативних навичок студентів. Участь у дебатах,дискусіях, групових проєктах та філософськихдіалогах сприяє вдосконаленню їхньої здатностічітко та аргументовано висловлювати власні думки,слухати та розуміти позицію інших, вестиконструктивну полеміку та знаходити компроміснірішення. Ці навички є незамінними для успішноїсоціальної взаємодії та професійної комунікації всучасному світі
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | H Суспільні науки > HM Соціологія |
| Divisions: | Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедра соціології та філософії |
| Depositing User: | Кафедра соціології |
| Date Deposited: | 19 Oct 2025 15:55 |
| Last Modified: | 19 Oct 2025 15:55 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14418 |




