Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Роль європейських освітніх практик у професійній підготовці вчителів мови та літератури в Україні

Федюніна, Олена Ігорівна (2025) Роль європейських освітніх практик у професійній підготовці вчителів мови та літератури в Україні. Актуальні питання, проблеми та перспективи розвитку науки та освіти: збірник тез доповідей ІІI Міжнародної міждисциплінарної науково-практичної конференції (24-26 квітня 2025 року). pp. 324-326.

[thumbnail of 12.pdf] Text
12.pdf

Download (1MB)

Abstract

Сучасний контекст трансформації системи освіти в Україні вимагає перегляду
традиційних підходів до професійної підготовки педагогів, зокрема вчителів мови та
літератури. В умовах інтеграції до європейського освітнього простору особливого
значення набуває адаптація європейських освітніх практик, що ґрунтуються на таких
цінностях, як академічна доброчесність, міжкультурний діалог, автономія здобувача
освіти, критичне мислення та цифрова компетентність. Формування нового типу
вчителя – компетентного, проактивного, демократичного – є ключовим завданням як
вітчизняної освітньої політики, так і наукової спільноти [2, с. 73].
Сьогодні, коли Україна впевнено крокує шляхом європейської інтеграції,
особливої актуальності набуває переосмислення освітніх підходів, методик і стратегій у
професійній підготовці майбутніх педагогів. З-поміж ключових фігур у формуванні
цінностей молодого покоління – вчитель мови та літератури. Саме він є носієм
національної культури, посередником між словом і сенсом, між традицією й оновленням.
Тож звернення до європейського досвіду в контексті вдосконалення його професійної
підготовки є надзвичайно важливим.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедра української філології та зарубіжної літератури
Depositing User: Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com
Date Deposited: 29 Jun 2025 22:58
Last Modified: 29 Jun 2025 22:58
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14181

Actions (login required)

View Item
View Item