Федюніна, Олена Ігорівна (2025) Потенціал філологічної освіти щодо формування базових цінностей ЄС. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Серія: Педагогічні науки (1 (57)). pp. 109-115. ISSN ISSN 2410-0897 (Print) ISSN 3041-1289 (Online)
![8.pdf [thumbnail of 8.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
8.pdf
Download (1MB)
Abstract
У статті розглянуто потенціал філологічної освіти щодо формування базових цінностей Європейського
Союзу в майбутніх педагогів-словесників. Зазначено, що система освіти відіграє ключову роль у трансформаційних
процесах суспільства, сприяючи розвитку демократичних принципів, толерантності, поваги до прав людини та
багатоманітності культур. Проаналізовано зміст освітніх програм, який може стати основою для інтеграції
ціннісних компонентів у підготовку фахівців-філологів. Досліджено, як лінгвістичні дисципліни, літературознавчі
курси та мовнокомунікативна компетентність сприяють осмисленню європейських цінностей, таких як гідність,
свобода, рівність, солідарність, громадянська відповідальність. Наголошено на важливості академічної
доброчесності, критичного мислення та медіаграмотності у формуванні світоглядної позиції студентів-філологів.
Ключові слова: філологічна освіта, базові цінності ЄС, європейська інтеграція, мовнокомунікативна
компетентність, академічна доброчесність, критичне мислення, міжкультурна комунікація.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) |
Divisions: | Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедра української філології та зарубіжної літератури > Фахові видання |
Depositing User: | Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com |
Date Deposited: | 30 Jun 2025 14:03 |
Last Modified: | 30 Jun 2025 14:03 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14176 |