Котова, Ліна Миколаївна (2025) Артпедагогіка як засіб розвитку творчої самореалізації студентів-інструменталістів. Академічні візії (40).
![Стаття, лютий 2025_Котова,.pdf [thumbnail of Стаття, лютий 2025_Котова,.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Стаття, лютий 2025_Котова,.pdf
Download (211kB)
Abstract
Сучасна система професійної підготовки здобувачів вищої освіти
вимагає інтеграції інноваційних підходів і педагогічних методик, що забезпечують не
лише глибоке засвоєння знань, а й сприяють формуванню всебічно розвиненої
особистості. Особливо важливою є увага до розвитку творчих здібностей, оскільки саме
обдарованість є основою професійної майстерності, особливо у сфері мистецтва. Одним
з ефективних засобів розвитку творчої самореалізації є артпедагогіка – самостійна
галузь педагогічної науки, яка об’єднує потенціал мистецтва, педагогіки та психології
для гуманістичного підходу до розв’язання завдань розвитку особистості, зокрема її
професійного становлення. Цифрові інструменти сприяють реалізації ідей
артпедагогіки, збагачуючи дистанційне навчання інноваційними підходами та надаючи
здобувачам вищої освіти можливість розкрити свій творчий потенціал. Основні засоби
артпедагогіки інтегрують різні види мистецтва, практичні заняття та майстер-класи,
інноваційні технології та індивідуальний підхід. Міждисциплінарний підхід в
артпедагогіці є дієвим інструментом у підготовці музично-педагогічних фахівців. Він
сприяє формуванню комплексних умінь, необхідних для ефективної професійної
діяльності в галузі музичної освіти. Різноманітність форм організації артпедагогічних
технологій підтверджує їхню здатність розв’язувати широкий спектр навчальних та
виховних завдань. Розглянуто найбільш поширені технології артпедагогіки, серед яких
драматизація й театралізація, фоторефреймінг, музикомалювання, музична візуалізація.
Функції артпедагогічних технологій проявляються через їхню орієнтацію на досягнення
інтегрованого результату з високою якістю та максимальною ефективністю засвоєння
навчально-художньої інформації. Однією з основних є творче стимулювання, яке сприяє
активізації діяльності особистості на різних етапах взаємодії з творами мистецтва.
Сучасна естетична освіта активно орієнтується на пошук інноваційних форм і методів
викладання професійно спрямованих дисциплін, які є ефективними в умовах
дистанційного навчання, що поширене в більшості закладів вищої освіти України.
Використання різних комп’ютерних програм є яскравим прикладом упровадження
цифрових інструментів артпедагогіки в освітній процес, що сприяють розвитку творчих
і професійних компетентностей здобувачів вищої освіти через інтерактивне навчання,
індивідуалізований підхід і можливість самостійного вдосконалення виконавських
навичок. Ключові слова: музичне мистецтво, образне мислення, цифрові технології,
дистанційна освіта, міждисциплінарний підхід.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва |
Depositing User: | Ліна Миколаївна КОТОВА |
Date Deposited: | 27 Jun 2025 11:32 |
Last Modified: | 27 Jun 2025 11:32 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14167 |