Котова, Ліна Миколаївн (2024) Використання інноваційних артпедагогічних технологій у підготовці студентів-музикантів до виступів перед аудиторією. Академічні візії (38).
![Стаття грудень 2024.pdf [thumbnail of Стаття грудень 2024.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Стаття грудень 2024.pdf
Download (409kB)
Abstract
Анотація. Мета статті – обґрунтувати доцільність використання інноваційних
артпедагогічних технологій у процесі підготовки здобувачів вищої музичної освіти до
виступів перед аудиторією. У процесі дослідження було з’ясовано, що артпедагогіка є
напрямом педагогічної науки, який досліджує особливості інтегративного впливу
різних видів мистецької діяльності та форм творчого самовираження на систему
соціальних зв’язків і ставлення особистості. Одним з основних завдань артпедагогіки є
сприяння адаптації особистості в суспільстві через самопізнання, самовизначення та
самореалізацію, що досягається як через ознайомлення із творчими здобутками
людства, так і шляхом створення власних творчих проєктів. Окреслено основні функції
та завдання артпедагогіки в освітній сфері. Акцентовано на тому, що артпедагогічні
підходи гармонійно адаптуються до онлайн-формату, який став новим освітнім досвідом
для України. У статті підкреслено важливість цифрових інструментів та інноваційних
технологій у підготовці музикантів до публічних виступів і розвитку їхніх професійних
компетентностей. Програмне забезпечення для дистанційного навчання здобувачів
вищої музичної освіти було класифіковано за кількома групами: платформи для
візуалізації, аудіоредагування та нотної редакції. Ефективним підходом для
стимулювання музикантів до аналізу та демонстрації власного професійно-творчого
потенціалу є залучення їх до створення мультимедійних самопрезентацій. У процесі
створення мультимедійних проєктів здобувачі музичної освіти навчаються ефективно
співпрацювати, ураховувати думки інших та розвивати емоційний інтелект. Це є
важливим кроком у формуванні їхніх соціальних навичок, необхідних для успішної
професійної діяльності. На сучасному етапі розвитку музичної освіти активно
впроваджуються різні інноваційні технології, серед яких особливу популярність
здобули технології штучного інтелекту та віртуальної реальності. Завдяки технологіям
віртуальної реальності здобувачі музичних спеціальностей можуть відчути себе
учасниками реальних музичних подій, таких як концерти чи сесії звукозапису. Це
створює ефект повного занурення в освітній процес, що значно підвищує його
ефективність. Загалом, використання інноваційних артпедагогічних технологій у
підготовці музикантів-початківців до виступів перед аудиторією відкриває нові
можливості для ефективного навчання та професійного розвитку. Інтеграція різноманітних цифрових інструментів дозволяє урізноманітнити освітній процес,
зробити його більш інтерактивним і доступним для всіх здобувачів освіти.
Ключові слова: артпедагогіка, сценічна майстерність, інноваційні технології,
дистанційне навчання, публічні виступи, інтерактивні підходи.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва |
Depositing User: | Ліна Миколаївна КОТОВА |
Date Deposited: | 27 Jun 2025 11:33 |
Last Modified: | 27 Jun 2025 11:33 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14166 |