Набокова, А.С. (2025) Аксіологічна детермінанта розвитку громадянської компетентності здобувачів вищої освіти: філософський вимір. Doctoral thesis, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.
![Дисертація Набокової Анни Сергіївни на присудження наукового ступеня доктора філософії [thumbnail of Дисертація Набокової Анни Сергіївни на присудження наукового ступеня доктора філософії]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Дисертація Набокова А..pdf
Download (1MB)
Abstract
Актуальність дослідження зумовлена проблемою модернізації сучасної вищої освіти, у якій недостатньо використано методологічний потенціал аксіологічної, критичної та рефлективної складових частин філософії, зокрема в розвитку громадянської компетентності здобувачів вищої освіти. Водночас аналіз фахової літератури свідчить про наявність різних теорій, підходів, досвіду соціальних і особистісних практик громадянського навчання і розвитку громадянської компетентності здобувачів.
Тож, мета дослідження полягає у визначення та обґрунтуванні конструктивного потенціалу аксіологічної детермінанти розвитку громадянської компетентності здобувачів вищої освіти у процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти. За допомогою філософських і загальнонаукових підходів та функціонально-логічних методів і когнітивних процедур відрефлексовано творення аксіології громадянських знань у науково-освітньому процес для забезпечення фундаментальних ціннісних констант громадянської культури суспільства.
У контексті досягнень сучасної філософської науки та освітніх викликів сьогодення обґрунтовано засади аксіологічної детермінанти розвитку громадянської компетентності здобувачів вищої освіти. Встановлене предметне поле проблеми розвитку громадянської компетентності здобувачів вищої освіти в умовах українського сьогодення, суспільні запити і чинники актуалізації розвитку громадянської компетентності української молоді на принципах і цінностях відкритого демократичного суспільства та громадянської відповідальності особистості.
Визначено суперечності процесу розвитку громадянської компетентності Homo educandus, виявлено впливові чинники її ціннісного смислотворення та особливості сучасного світорозуміння і ставлення до громадянського зростання; обґрунтована роль філософії у спрямовуванні педагогічних досліджень на створення «картини» громадянської єдності, яка розгортається навколо значущості норм, правил, ідеалів, цінностей.
Item Type: | Thesis (Doctoral) |
---|---|
Subjects: | B Філософія. Психологія. Релігія > B Філософія (Загальне) |
Divisions: | Факультет суспільно-гуманітарних наук та права > Кафедра соціології та філософії |
Depositing User: | відділ аспірантури та докторантури |
Date Deposited: | 09 Jun 2025 14:18 |
Last Modified: | 09 Jun 2025 14:18 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14139 |