Переверзєва, Олена (2024) Здоров'язберігаючі освітні технології у процесі навчання музиканта-виконавця. Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка, 33 (2). pp. 209-216. ISSN 2219-5203
![Переверзєва_стаття.pdf [thumbnail of Переверзєва_стаття.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Переверзєва_стаття.pdf
Download (715kB)
Abstract
У даній публікації зроблено спробу розглянути способи організації навчального процесу у закладах вищої освіти з використанням здоров'язберігаючих освітніх технологій, які сприяють формуванню у музикантів-виконавців осмисленого ставлення до свого здоров'я як у період навчання, так і в подальшій професійній діяльності.
На сучасному розвитку суспільства велике значення набуває вища школа як соціальний інститут, мета якого не тільки формування компетентного фахівця, а й повноцінної особистості, яка має фізичне та духовне здоров'я.
Впровадження здоров'язберігаючих технологій у процес підготовки музиканта-виконавця незаперечно важливо, оскільки зниження рівня успішності учнів є однією з основних проблем, спричинених загальносоматичними та професійними захворюваннями.
Метою даної публікації є розробка пропозицій щодо вдосконалення підготовки музикантів-виконавців у вузі із застосуванням здоров'язберігаючих технологій. Для досягнення поставленої мети застосовувалися такі методи дослідження, як аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення наукових даних у галузі методики музичної освіти, педагогіки та психології.
Автор пропонує згрупувати здоров'язберігаючі технології для студентів-музикантів закладу вищої освіти у вигляді модульної системи, що передбачає повноцінне функціонування у навчальному заклвді в умовах охорони здоров'я. Основні складові цієї системи: здоров'язберігаюча структура освітнього закладу, фізкультурно-оздоровча та виховна робота з учнями, просвітницька та методична робота з викладачами закладу вищої освіти, створення рекреаційної системи навчального закладу, оптимізація роботи психологічної служби, раціональна організація навчального процесу. Окрему увагу автор приділяє розробці рекомендацій щодо організації практичних занять зі студентами-музикантами. Результатом застосування здоров'язберігаючих технологій навчання музикантів поряд з підготовкою висококваліфікованого фахівця в галузі музичного мистецтва мають стати зміцнення та охорона здоров'я, підвищення працездатності та якості життя.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії > Фахові видання |
Depositing User: | Олена Валентинівна ПЕРЕВЕРЗЄВА |
Date Deposited: | 13 Jun 2025 13:55 |
Last Modified: | 13 Jun 2025 13:55 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14108 |