Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Центр недискримінаційної освіти як осередок удосконалення професійної підготовки майбутнього вчительства

Воровка, Маргарита Іванівна (2025) Центр недискримінаційної освіти як осередок удосконалення професійної підготовки майбутнього вчительства. Вісник освіти та науки (3 (33)). pp. 811-822. ISSN ISSN 278 6- 616

[thumbnail of Центр недискримінації.pdf] Text
Центр недискримінації.pdf

Download (857kB)

Abstract

Анотація. В статті розкрито особливості недискримінаційного підходу у розбудові освітнього середовища та схарактеризовано систему діяльності Центру недискримінаційної освіти як осередку професійної підготовки майбутнього вчительства.
Зазначено, що в Україні ухвалено та ратифіковано низку важливих документів, спрямованих на боротьбу з дискримінацією. Проте, питання їхньої практичної реалізації залишається актуальним: ці документи повинні стати не просто формальними нормами, а реальними орієнтирами у професійній діяльності та суспільному житті.
Дискримінація розглядається, як нерівне ставлення до людей через певні характеристики, що призводить до обмеження прав і можливостей. Це може стосуватися різних сфер життя: освіти, працевлаштування, медицини, соціальних послуг тощо. Для професійної підготовки майбутнього вчительства необхідно приділяти увагу розкриттю трьох основних підходів у подоланні дискримінації: гендерного, недискримінаційного та інклюзивного.
Авторка вказує на те, що задля удосконалення професійної діяльності майбутнього вчительства варто поєднувати різні напрями діяльності (освітній, просвітницький, діагностичний, консультативний, експертний та інші), залучаючи до роботи здобувачів і здобувачок освіти, викладацтво, вчительство.
Впровадження недискримінаційного підходу в освітнє середовище вимагає системного підходу, що охоплює всі рівні професійної підготовки. Центр недискримінаційної освіти безпосередньо займається: удосконаленням змісту освітнього контенту (у тому числі розробкою і впровадженням в освітній процес нових основних і вибіркових компонентів); супроводом науково-дослідної діяльності студентства; залученням фахівців і фахівчинь із освітніх закладів та організацій України для обміну досвідом; участю у підвищення кваліфікації вчительства закладів загальної середньої освіти; просвітницькою та публікаційною діяльністю. Це забезпечує якісну підготовку освітян усіх рівнів та послідовність у їх професійній підготовці.
Ключові слова: студенти, майбутні вчителі, професійна підготовка, осередок професійної підготовки, освітній простір, дискримінація, гендерний підхід, недискримінаційний підхід, інклюзивний підхід.
CENTER FOR NON-DISCRIMINATORY EDUCATION AS A HUB FOR IMPROVING THE PROFESSIONAL TRAINING OF FUTURE TEACHERS

Abstract. The article reveals the peculiarities of the non-discriminatory approach to the development of the educational environment and characterizes the system of activity of the Center for Non-Discriminatory Education as a hub for professional training of future teachers.
It is noted that Ukraine has adopted and ratified a number of important documents aimed at combating discrimination. However, the issue of their practical implementation remains relevant: these documents should become not just formal norms, but real guidelines in professional activities and public life.
Discrimination is seen as unequal treatment of people based on certain characteristics, which leads to restrictions on rights and opportunities. This can apply to various areas of life: education, employment, healthcare, social services, etc. For the professional training of future teachers, it is necessary to pay attention to the disclosure of three main approaches to overcoming discrimination: gender, non-discriminatory and inclusive.
The author points out that in order to improve the professional activity of future teachers, it is necessary to combine different areas of activity (educational, diagnostic, advisory, expert, etc.), involving applicants for education and teachers.
Implementation of a non-discriminatory approach in the educational environment requires a systematic approach covering all levels of professional training. The Center for Non-Discriminatory Education is directly involved in: improving the educational content (including the development and implementation of new core and elective components in the educational process); supporting students' research activities; attracting specialists from educational institutions and organizations of Ukraine to share their experience; participating in the in-service training of teachers of general secondary education institutions; educational and publication activities. This ensures high-quality training of educators of all levels and consistency in their professional training.
Keywords: students, future teachers, professional training, professional training center, educational space, discrimination, gender approach, non-discriminatory approach, inclusive approach.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва
Depositing User: Маргарита Іванівна ВОРОВКА
Date Deposited: 05 May 2025 20:57
Last Modified: 05 May 2025 20:57
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14088

Actions (login required)

View Item
View Item