Мазур, Світлана (2025) Формування цінності моральної автономії підлітків в умовах громадських організацій: особливості та характеристика експериментального дослідження. Актуальні питання гуманітарних наук (83): 2. pp. 331-337. ISSN 2308-4863
51.pdf
Download (479kB)
Abstract
Стаття присвячена дослідженню соціально-психологічних аспектів підліткового та юнацького віку, а також
інноваційним підходам до залучення учнів старших класів у загальношкільну та класну діяльність. У роботі
висвітлено проблему зниження інтересу старшокласників до традиційних шкільних активностей, яка є акту-
альною в сучасному світі, що характеризується динамічними змінами, впливом глобалізації та цифрових тех-
нологій. Запропоновано створення навчальних громадських організацій як ефективного засобу подолання цієї
тенденції. Такі організації дають змогу учням не лише здобути необхідні компетентності для майбутнього, але
й активно долучитися до розв’язання актуальних суспільних проблем.
У межах дослідно-експериментальної роботи застосовано сучасні технології формування моральної авто-
номії учнів, зокрема кейс-метод, адаптований до концепції VUCA (нестабільність, невизначеність, складність,
неоднозначність). Це сприяє розвитку критичного мислення, командної роботи та комунікативних навичок, які
є необхідними для ефективної взаємодії у складному світі. Виявлено, що такі підходи мотивують учнів брати
активну участь у громадській діяльності, підвищують їхню соціальну відповідальність і допомагають формува-
ти стійкі життєві орієнтири.
Стаття також аналізує можливості інтеграції навчальних громадських організацій у освітній процес через
запровадження відповідних програм, які сприяють формуванню цінностей сталого розвитку. Запропоновано
практичні рекомендації для вчителів і адміністрації шкіл щодо впровадження таких інноваційних методів.
Дослідження підкреслює важливість розвитку моральної автономії як базової характеристики сучасної осо-бистості, здатної приймати відповідальні рішення в умовах швидких змін і невизначеності.
У результаті експериментального дослідження доведено, що участь підлітків у діяльності навчальних громадських організацій сприяє формуванню критичного мислення, здатності до самоорганізації та співпраці. Це забезпечує їхню підготовку до майбутнього, орієнтованого на активну громадянську позицію та вирішення завдань сталого розвитку.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
| Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва |
| Depositing User: | Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com |
| Date Deposited: | 03 Apr 2025 10:54 |
| Last Modified: | 03 Apr 2025 10:54 |
| URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14066 |




