Мазур, Світлана (2025) Формування цінності моральної автономії підлітків в умовах громадських організацій: особливості та характеристика експериментального дослідження. Актуальні питання гуманітарних наук (83): 2. pp. 331-337. ISSN 2308-4863
![51.pdf [thumbnail of 51.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
51.pdf
Download (479kB)
Abstract
Стаття присвячена дослідженню соціально-психологічних аспектів підліткового та юнацького віку, а також
інноваційним підходам до залучення учнів старших класів у загальношкільну та класну діяльність. У роботі
висвітлено проблему зниження інтересу старшокласників до традиційних шкільних активностей, яка є акту-
альною в сучасному світі, що характеризується динамічними змінами, впливом глобалізації та цифрових тех-
нологій. Запропоновано створення навчальних громадських організацій як ефективного засобу подолання цієї
тенденції. Такі організації дають змогу учням не лише здобути необхідні компетентності для майбутнього, але
й активно долучитися до розв’язання актуальних суспільних проблем.
У межах дослідно-експериментальної роботи застосовано сучасні технології формування моральної авто-
номії учнів, зокрема кейс-метод, адаптований до концепції VUCA (нестабільність, невизначеність, складність,
неоднозначність). Це сприяє розвитку критичного мислення, командної роботи та комунікативних навичок, які
є необхідними для ефективної взаємодії у складному світі. Виявлено, що такі підходи мотивують учнів брати
активну участь у громадській діяльності, підвищують їхню соціальну відповідальність і допомагають формува-
ти стійкі життєві орієнтири.
Стаття також аналізує можливості інтеграції навчальних громадських організацій у освітній процес через
запровадження відповідних програм, які сприяють формуванню цінностей сталого розвитку. Запропоновано
практичні рекомендації для вчителів і адміністрації шкіл щодо впровадження таких інноваційних методів.
Дослідження підкреслює важливість розвитку моральної автономії як базової характеристики сучасної осо-бистості, здатної приймати відповідальні рішення в умовах швидких змін і невизначеності.
У результаті експериментального дослідження доведено, що участь підлітків у діяльності навчальних громадських організацій сприяє формуванню критичного мислення, здатності до самоорганізації та співпраці. Це забезпечує їхню підготовку до майбутнього, орієнтованого на активну громадянську позицію та вирішення завдань сталого розвитку.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи |
Divisions: | Факультет соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра освітології та педагогіки мистецтва |
Depositing User: | Unnamed user with email kaf.po99@gmail.com |
Date Deposited: | 03 Apr 2025 10:54 |
Last Modified: | 03 Apr 2025 10:54 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/14066 |