Моложон, К. О. (2024) Основи екології : методичні рекомендації для практичних робіт з дисципліни для студентів спеціальностей природничого спрямування першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Запоріжжя.
![Методичні рекомендації ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ.pdf [thumbnail of Методичні рекомендації ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Методичні рекомендації ОСНОВИ ЕКОЛОГІЇ.pdf
Download (1MB)
Abstract
Сьогодні, коли під впливом людської діяльності відбулися значні зміни в навколишньому середовищі, важливість гармонійної взаємодії суспільства з довкіллям постійно зростає. Людина отримує від природи все необхідне для життя: енергію, продукти харчування, матеріали, а також знаходить у ній джерела емоційного та естетичного натхнення. Тому вкрай важливо мати не лише чітку стратегію охорони навколишнього середовища та посилення контролю за використанням природних ресурсів, але й розробити ефективну систему екологічної освіти та виховання населення.
Навчальна дисципліна «Основи екології» є ключовою в системі вищої освіти для підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня. Вона є базовим і обов'язковим компонентом фундаментальної підготовки здобувачів освіти, що є необхідною умовою для успішного засвоєння знань з циклів загальної та професійної підготовки, включаючи їх фундаментальні, науково-предметні та практичні складові. Предмет вивчення дисципліни охоплює різноманітність та структуру зв'язків між організмами, їх угрупованнями і середовищем існування, склад та функціонування популяцій, біогеоценозів, біосфери загалом, а також вплив антропогенної діяльності на природне середовище. Програма також спрямована на вивчення теорії взаємодії природи й суспільства на основі концепції біосферосумісності.
Дисципліна будується на основі теоретичних засад біологічних та екологічних курсів, спрямованих на розширення й поглиблення екологічних знань, зокрема щодо порушень різних середовищ існування на глобальному, національному та регіональному рівнях. Важливим аспектом є також практика охорони та збереження біорізноманіття, пропаганда екологічних знань та виховання на всіх рівнях освіти.
Метою навчальної дисципліни є формування у студентів загальних і спеціальних (фахових) компетентностей для використання теоретичних, методичних та нормативно-правових основ екології у професійній педагогічній діяльності. Це включає викладання біології, екології, предметів здоров’язбережувального спрямування, а також поглиблення знань про екологічні аспекти існування людини, вплив шкідливих факторів на здоров’я, новітні підходи до взаємодії людини, суспільства та природи, і шляхи оптимізації навколишнього середовища.
Item Type: | Book |
---|---|
Subjects: | Q Наука > Екологія > Біорізноманіття Q Наука > Екологія > Охорона природи |
Divisions: | Факультет природничих наук > Кафедра ботаніки, екології та садово-паркового господарства |
Depositing User: | K Molozhon |
Date Deposited: | 16 Feb 2025 21:47 |
Last Modified: | 16 Feb 2025 21:47 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13927 |