Арсененко, Ірина Анатоліївна and Байтеряков, Олег Зуфарович and Донець, Ірина Анатоліївна and Донченко, Лариса Михайлівна and Левада, Ольга Михайлівна (2024) Предметна сутність форс-мажорних обставин і їх вплив на організацію туристичного бізнесу. Актуальні питання у сучасній науці (Серія «Педагогіка», Серія «Право»,Серія Економіка», Серія «Державне управління», Серія «Техніка», Серія «Історія та археологія»)» (6 (24)). pp. 28-44. ISSN 2786-6300
![Арсененко ІА_стаття.pdf [thumbnail of Арсененко ІА_стаття.pdf]](http://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Арсененко ІА_стаття.pdf
Download (3MB)
Abstract
В дослідженні розглянуто теоретичні основи і предметна
сутність форс-мажорних обставин в туристичній діяльності, визначено ознаки
та їх види, схарактеризовано вплив на організацію туристичного бізнесу.
Для позначення непередбачуваних обставин і подій в туристичній сфері
використовується термін «форс-мажор». Основними ознаками форс-мажорних
обставин є їх об’єктивний і надзвичайний характер, їх не можливо контролюдо часткового або повного не надання туристичних послуг прописаних в договорі
між споживачами та виробниками (постачальниками) туристичного продукту.
Офіційний перелік форс-мажорних обставин подано в Законі України
«Про торгово-промислові палати в Україні». До видів форс-мажорних
обставин, які негативно вливають на організацію туристичної діяльності
можна віднести: події військового або іншого насильницького характеру,
обмеження соціальних свобод людини, техногенні аварії та катастрофи,
стихійні лиха. За своїм розповсюдженням форс-мажорні обставини можуть
відрізнятись за: характером і походженням (види подій та обставин); за
масштабом, тобто за територіальним охопленням (місцевий, локальний,
національний, регіональний або глобальний рівні); за тривалістю (короткочасні,
відносно не тривалі, сезонні, цілорічні або багаторічні); за фінансовими або
майновими збитками.
Діяльність підприємств туристичного бізнесу в умовах форс-мажорних
обставин потребує впровадження зваженої та збалансованої організаційної,
управлінської і фінансово-економічної політики. Окрім того доцільно
застосовувати основні правила стратегії ризик-менеджменту в туристичній
сфері. Туристичні підприємства під час загрози або настання форс-мажорних
обставин мають ретельно враховувати специфіку створення туристичного
продукту, мати варіанти інших пропозицій, що можуть зацікавити споживачів
меншими ризиками і альтернативними напрямками або видами відпочинку, їх
діяльність потребує дбати про власний імідж. Окрім того, будь-які події, навіть
катастрофічного характеру, згодом можуть перетворюватись з форс-мажорних
для суспільства і туризму обставин у туристичні ресурси для темного туризму
і його різновиду – туризму катастроф
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок G Географія, Антропологія, Рекреація > GV Відпочинок > GVT Туризм |
Divisions: | Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання |
Depositing User: | Users 29 not found. |
Date Deposited: | 04 Jul 2024 16:12 |
Last Modified: | 04 Jul 2024 16:12 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13735 |