Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Педагогічні проблеми вітчизняного віолончельного виконавства ХХ століття: сучасні тенденції підготовки віолончелістів

Білецька, М. В. and Підварко, Т. О. (2023) Педагогічні проблеми вітчизняного віолончельного виконавства ХХ століття: сучасні тенденції підготовки віолончелістів. Педагогічні науки: теорія та практика (4 (48)). pp. 7-13. ISSN 2786-5630

[thumbnail of № 4, 2023_сайт-1-13.pdf] Text
№ 4, 2023_сайт-1-13.pdf

Download (352kB)

Abstract

Статтю присвячено виявленню основних тенденцій розвитку
віолончельного виконавства на сучасному етапі на основі історико-теоретичного аналізу вітчизняного віолончельного мистецтва ХХ ст.
Виявлено, що для сучасної вітчизняної віолончельної школи природно робити наголос на формуванні віолончелістів-універсалів, що володіють не лише класичним професіоналізмом, а й виконавським «фольклоризмом»,
а також професійними знаннями у сфері інтерпретації сучасної музики.
Зазначено, що процес зближення національних виконавських шкіл зараз перетворюється на практичне їх злиття у єдину світову виконавську класичну школу. Цьому сприяють розвинена система міжнародних конкурсів, відкритість міжнародних центрів навчання віолончельної гри, практична необмеженість у доступі до інформації. Кожна з провідних світових шкіл із максимальною відповідальністю зберігає засади постановки, звуковидобування, штрихової культури, узагальнюючи їх
і навіть протиставляючи їх засадам інших шкіл. Ці моменти, з одного боку, гальмують розвиток віолончельних шкіл, штучно відриваючи їх одна від одної. З іншого боку, без кропіткого зберігання традицій неможливий подальший прогрес віолончельного мистецтва. З’ясовано, що сьогодні віолончельне виконавство поділяється на кілька сфер, що
існують відносно самостійно, мають іманентні риси та перспективи розвитку. Серед них – класичне виконавство, виконання сучасної музики «модерн», необарочне виконавство, професійне виконавство фольклору, джаз- та поп- виконавство. Існуючи паралельно в умовах стилістичного плюралізму, вони взаємозбагачуються, впливають одна на одну.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LA Історія освіти
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії > Фахові видання
Depositing User: Users 18 not found.
Date Deposited: 06 Mar 2024 03:39
Last Modified: 06 Mar 2024 03:39
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13505

Actions (login required)

View Item
View Item