Воровка, М. І. and Кожевникова, А. В. (2023) Педагогічні умови національно-патріотичного виховання майбутніх викладачів у процесі професійної підготовки. Інноваційна педагогіка (66). pp. 210-214. ISSN 2663-6085
стаття_Одеса.pdf
Download (1MB)
Abstract
ІННОВАЦІЙНА ПЕДАГОГІКА210Випуск 66. 2023
РОЗДІЛ 5. ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВАННЯ
ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR NATIONAL-PATRIOTIC UPBRINGING
OF FUTURE TEACHERS IN THE PROCESS OF THEIR PROFESSIONAL
TRAINING
Стаття присвячена теоретичним заса-
дам і принципам формування патріотичної
свідомості та національної ідентичності
у студентів як майбутніх викладачів, що
актуально в умовах сьогодення та потре-
бує більш глибокого вивчення. У роботі
проаналізовано специфіку визначення націо-
нально-патріотичного виховання, що поля-
гає у: формуванні національно-патріотич-
них цінностей; вихованні гідності за історію
та культуру України; соціальній відповідаль-
ності особистості; вихованні активної гро-
мадянської позиції; здатності протидіяти
проявам аморальності, правопорушень,
бездуховності, антигромадської діяльності
кожного громадянина України.
Доведено, ключовими складовими процесу
формування педагогічної майстерності
викладача та розвитку національно-патрі-
отичного виховання є системний підхід до
педагогічної майстерності; педагогічна
компетентність як центральний елемент
педагогічної майстерності та розвитку
національно-патріотичного виховання; роз-
виток педагогічних здібностей, які спри-
яють самовдосконаленню, професійному
розвитку, підвищення рівня педагогічної май-
стерності та сприяють національно-патрі-
отичному вихованню; використання техно-
логій колективного творчого навчання та
виховання, спрямованих на розвиток твор-
чого потенціалу як викладача, так і учасни-
ків освітнього процесу.
З’ясовано, що для забезпечення ефектив-
ності процесу розвитку національно-патрі-
отичного виховання майбутніх викладачів,
необхідно реалізувати такі педагогічні
умови: формування мотиваційно-ціннісних
якостей особистості викладача щодо роз-
витку національно-патріотичного вихо-
вання; використання технологій колектив-
ного творчого виховання щодо розвитку
національно-патріотичного виховання май-
бутніх викладачів; створення виховного
середовища для ефективного розвитку
національно-патріотичного виховання май-
бутніх викладачів.
У даному дослідженні розкрито важливість
врахування національних цінностей та
культурної спадщини в освітньому процесі.
Схарактеризовано процес професійної під-
готовки щодо розвитку національно-патрі-
отичного виховання майбутніх викладачів як
багатокомпонентний процес.
Ключові слова: виховання, педагогічні
умови, національно-патріотичне виховання,
технологія колективного творчого вихо-
вання.
This article is devoted to the theoretical foun-
dations and principles of the formation of
patriotic consciousness and national identity
among students as future teachers, which
is topical in today’s conditions and requires
a deeper study. The work has analyzed the
specifics of the definition of national-patriotic
upbringing, which consists in: formation of
national-patriotic values; education of dignity
for the history and culture of Ukraine; social
responsibility of the individual; fostering active
civic position; the ability to counteract the
manifestations of immorality, offenses, lack of
spirituality, and anti-social activities of every
citizen of Ukraine.
Confidently, the key components of the process
of forming the teacher’s pedagogical skills and
the development of national-patriotic educa-
tion are a systematic approach to pedagogical
skills; pedagogical competence as a central ele-
ment of pedagogical skills and the development
of national-patriotic education; development
of pedagogical abilities that contribute to self-
improvement, professional development, raising
the level of pedagogical skills and contribute to
national and patriotic education; the use of collec-
tive creative learning and education technologies
aimed at developing the creative potential of both
the teacher and participants in the educational
process.
It has been found out that in order to ensure the
effectiveness of the process of development of
national-patriotic upbringing of future teachers,
it is necessary to implement the following peda-
gogical conditions: the formation of motivational
and valuable qualities of the teacher’s personality
regarding the development of national-patriotic
upbringing; application of technologies of collec-
tive creative education for the development of
national-patriotic upbringing of future teachers;
creation of an educational environment for effec-
tive development of national-patriotic upbringing
of future teachers.
This study has revealed the importance of taking
into account national values and cultural heritage
in the educational process. The process of pro-
fessional training regarding the development of
national-patriotic upbringing of future teachers
has been characterized as a multi-component
process.
Key words: upbringing, pedagogical conditions,
national-patriotic upbringing, technology of col-
lective creative education
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB1603 Середня освіта. Вищі школи L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 20 not found. |
Date Deposited: | 26 Jan 2024 15:42 |
Last Modified: | 26 Jan 2024 15:42 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13439 |