Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Особистісно-орієнтоване навчання майбутніх вчителів географії як умова формування їх професійної компетентності

Гришко, Світлана Вікторівна and Прохорова, Лариса Анатоліївна and Непша, Олександр Вікторович and Зав’ялова, Тетяна Василівна (2023) Особистісно-орієнтоване навчання майбутніх вчителів географії як умова формування їх професійної компетентності. Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал, 11 (17). pp. 639-650. ISSN 2786-6165

[thumbnail of Гришко СВ_Прохорова ЛА_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf] Text
Гришко СВ_Прохорова ЛА_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf

Download (3MB)

Abstract

Стаття присвячена надзвичайно актуальній темі
проблемі особистісно-орієнтованого навчання майбутніх вчителів
географії в педагогічних закладах вищої освіти як умові формування їх
професійної компетентності. Наголошується на тому, що особистісно�орієнтоване навчання являє собою не просто врахування особливостей
суб’єкта навчання, а його можна розглядати як методологію організації
умов навчання, що передбачає включення власне особистісних функцій
студента, затребування його суб’єктного досвіду. При цьому
центральною ланкою особистісно-орієнтованої професійної освіти є
професійний розвиток особистості здобувача вищої освіти, опанування професії та оволодіння професійною компетентністю на високому рівні.
Об’єктами професійної компетентності здобувачів вищої освіти є її
інтегральні характеристики: соціально-професійна спрямованість,
професійно важливі якості, психофізіологічні властивості. Для
поліпшення якості підготовки майбутніх вчителів географії в
педагогічних закладах вищої освіти до майбутньої професійної
діяльності необхідна «перебудова» педагогічного процесу з колективно�нівелюючого на особистісно-орієнтовний, де значна увага приділяється
саморозвитку власне особистісних властивостей індивіда. Під
особистісно-орієнтовним підходом мається на увазі принцип свободи
особистості в освітньому процесі, в сенсі вибору нею пріоритетів,
освітніх «маршрутів», формування власного, особистісного сприйняття
змісту, що вивчається (особистісного досвіду). З позиції такого підходу
студент розглядається як активний суб’єкт педагогічної взаємодії, який
самостійно організовує свою діяльність. Тільки з цих позицій і можна
ставитися до здобувача як до партнера педагогічного спілкування, як до
самобутньої та цікавої для викладача особистості. Дослідження
показало пріоритетне становище в системі вищої освіти парадигми
особистісно-орієнтованого навчання, яке забезпечує становлення
самобутнього, творчого фахівця, саме таке навчання здатне привести до
забезпечення індивідуального саморозвитку здобувачів, що забезпечить
їм можливість досягнення соціально-професійного комфорту.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Depositing User: Users 29 not found.
Date Deposited: 29 Dec 2023 11:54
Last Modified: 29 Dec 2023 11:54
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13337

Actions (login required)

View Item
View Item