Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Медіаосвіта як складова процесу фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва

Мержева, Лариса and Врубель, Ганна (2021) Медіаосвіта як складова процесу фахової підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки (1). pp. 207-215.

[thumbnail of Мержева_Л.Ф._стаття_Врубель.pdf] Text
Мержева_Л.Ф._стаття_Врубель.pdf

Download (656kB)

Abstract

В даній статті розглядаються актуальні питання, пов’язані з використанням засобів мультимедійних технологій у процесі фахової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва. Охарактеризовані різні тлумачення поняття «мультимедіа», проаналізовані мультимедійні технології як засіб соціокультурних комунікацій та культурно-освітнього міжгалузевого обміну. Розкриваються проблеми медіаосвіти на стику різних галузей знань. На основі сучасних вимог до галузі медіа та педагогіки, сформульовані принципи сучасної медіаосвіти. Подано деякі фрагменти класифікацій медіа. Авторки статті наголошують на необхідності провадження інформаційно-комунікативних технологій як сукупність методів і програмно-технічних засобів, які розширюють межі використання медіаосвіти (одного з найбільш перспективних напрямів підвищення рівня мистецької освіти). Пропонуються можливі шляхи впровадження медіа-освіти у навчально-виховний процес.
Проаналізовано ряд науково-методичних джерел в яких приділяється певна увага осмисленню проблеми медіа-грамотності та медіа-компетентності майбутнього педагога-музиканта у філософському, культурологічному, психологічному, педагогічному та музично-педагогічному аспектах.
У статті розглядається процес провадження медіа-освіти у педагогічну практику вищих навчальних закладів. Автори висвітлюють різноманітні аспекти цієї проблеми і розглядають медіа-освіту в ракурсі таких феноменів, як медіа-компетентність та медіа-грамотність. Визначено, що медіа-освіта, як автономна галузь знань у музично-педагогічній теорії і практиці, дає можливість створювати медійні мистецькі образи за кращими зразками мистецтва засобами традиційних та новітніх масмедіа.
Автори підкреслюють доцільність впровадження комунікативних технологій у теорію і практику музично-педагогічної освіти на основі компетентнісного підходу. Розглянуто різні типи і види художньо-педагогічної інтерпретації хорового твору.
На основі власного досвіду роботи над шкільним пісенним репертуаром в класі Хорового диригування, автори підкреслюють провідну роль флеш-анімації та презентацію для візуально-асоціативної інтепретації твору.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Depositing User: Users 4425 not found.
Date Deposited: 28 Nov 2023 23:36
Last Modified: 28 Nov 2023 23:36
URI: http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/13275

Actions (login required)

View Item
View Item