Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Професійна поведінка педагога в умовах воєнного стану в Україні

Бирко, Надія Михайлівна and Богомол, Надія Дмитрівна and Гречановська, Олена Володимирівна and Райтаровська, Ірина Володимирівна and Прокоф'єва, Ольга Анатоліївна (2022) Професійна поведінка педагога в умовах воєнного стану в Україні. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина», 12 (17). pp. 46-54.

[thumbnail of Статья мама 12(17)-47-55.pdf] Text
Статья мама 12(17)-47-55.pdf - Published Version

Download (397kB)

Abstract

У статті розглянуті питання професійної поведінки педагога в
умовах воєнного стану в Україні.
Авторами визначено, що головними складниками професійної
поведінки педагога є: професійна компетентність, етична компетентність, моральність, професійно важливі якості. Розглянуто, що професійна етика є прикладним напрямом етики як наукової галузі знань про мораль і моральність, що є сукупністю морально-етичних норм і правил, які
визначають специфіку професійної поведінки і професійної діяльності педагога в умовах війни. Метою роботи є розкриття особливостей професійної поведінки педагога в умовах війни в Україні З метою визначення методології дослідження на базі матеріалів науково-методологічної інформації проведено аналіз принципів, підходів та методів вивчення зазначеної проблеми (аналіз, синтез, зіставлення, порівняння тощо).
Наукова новизна полягає в тому, що авторами визначено, теоретично обґрунтовано та удосконалено комплексні знання про професійну поведінку та етику особистості, її сутність, принципи та компоненти; знання щодо змісту професійної етики як компонента професійної культури, стимулюючого успішність професійної діяльності викладачів. Автори статті
наголошують на те, що розгляд генезису етико-педагогічних ідей має суттєве значення для змісту сучасної педагогічної діяльності, яка розвивається шляхом гуманізації та демократизації. Обґрунтовано, що обов’язковими в
умовах війни є знання педагога з психології. Знаючи та вміючи застосовувати різні психологічні прийоми та практики, педагог зможе допомогти собі та вихованцям.
Наголошено, що педагог повинен забезпечувати безпечний простір для дітей при проведенні освітньої діяльності.
Обґрунтовано, що педагог не дивлячись на війну в державі все ж таки керується етичними нормами та правилами при комунікації зі здобувачами, колегами та керівництвом

Item Type: Article
Subjects: H Суспільні науки > HV Соціальна патологія. Соціальний та громадський добробут
L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Хіміко-біологічний факультет > Кафедра анатомії і фізіології людини та тварин > Фахові видання
Depositing User: Unnamed user with email psychology@mspu.edu.ua
Date Deposited: 26 Jun 2023 15:57
Last Modified: 26 Jun 2023 15:57
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12915

Actions (login required)

View Item
View Item