Kharchenko, Tetiana and Gostishcheva, Natalia (2023) The issues of teaching English grammar and vocabulary through chunks. Актуальні проблеми функціонування мови і літератури у сучасному полікультурному суспільстві: матеріали VІІ міжнародної науково-практичної конференції, 12‒13 травня 2023 р.. pp. 205-211.
![The issues of teaching English grammar and vocabulary through chunks.pdf [thumbnail of The issues of teaching English grammar and vocabulary through chunks.pdf]](http://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
The issues of teaching English grammar and vocabulary through chunks.pdf
Download (1MB)
Abstract
Chunking is learning a language in context. It means learning phrases, or groups of words, rather than single words. Language chunks are patterns of words that are regularly used together in the same order (or move around in a regular way), they are widely recognized and often learned as a phrase: set expressions, phrasal verbs, fixed (or semi-fixed) phrases, verb patterns, idioms and collocations and other lexical units.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > L Освіта (Загальне) L Освіта > LB Теорія і практика освіти L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Філологічний факультет > Кафедра методики викладання германських мов |
Depositing User: | Users 35 not found. |
Date Deposited: | 18 Jun 2023 13:42 |
Last Modified: | 18 Jun 2023 13:42 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12881 |