Пюрко, В. Є. and Христова, Т. Є. and Пюрко, О. Є. (2022) Євроінтеграційна компонента професійної підготовки фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в українських реаліях освітнього процесу. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Спецвипуск, 2. pp. 75-81. ISSN 2311-5491
Стаття окремо. С. 75-81 (1).pdf
Download (366kB)
Abstract
Одним з пріоритетних векторів професійної підготовки фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в українських реаліях освітнього процесу виступає євроінтеграційна компонента. Зазначено, що фізична терапія та ерготерапія займають провідне місце в синергічній системі реабілітації хворих та інвалідів, які постраждали під час збройного конфлікту на Сході України та війни України з Російською Федерацією. Практична діяльність фахівців цієї галузі охорони здоров’я здійснюється з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, яка схвалена у 2001 році та з того часу використовується в усіх розвинених країнах. В Україні спеціальність 227 «Фізична терапія, ерготерапія» перебуває на етапі становлення, приведення нормативно-правової бази до міжнародних стандартів. Цей процес вимагає підвищеної уваги до формування професійної компетентності фахівця зі здоров’я людини. Компетентнісний підхід у підготовці фахівців фізичної терапії та ерготерапії надає можливість визначити ступінь готовності здобувачів вищої освіти до цілеспрямованої професійної діяльності, їх взаємодії з навколишнім середовищем, поведінки в складних професійних ситуаціях. Основними вимогами до процесу розвитку професійної компетентності фахівців з фізичної терапії та ерготерапії є забезпечення таких складових: безперервності процесу навчання здобувачів вищої освіти; відбір раціонального змісту професійної підготовки, виходячи з необхідності формування важливих для суспільства якостей і видів діяльності фахівців; оптимальний вибір та оптимальне поєднання традиційних та інноваційних технологій, методів, форм, засобів і дидактичних прийомів поетапного розвитку знань, навичок, умінь та якостей. Доведено, що в турбулентні часи модернізації вітчизняної освіти з метою оптимізації євроінтеграційної компоненти професійної підготовки фахівців з фізичної терапії та ерготерапії в українських реаліях освітнього процесу магістральним трендом є європейській підхід до компетентнісного навчання.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | євроінтеграція, професійна підготовка, фахівець з фізичної терапії та ерготерапії, компетентнісний підхід, освітній процес, українські реалії |
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта R Медицина > RA Суспільні аспекти медицини > RA0421 Охорона здоров'я. Гігієна. Профілактична медицина |
Divisions: | Природничо-географічний факультет > Кафедра теорії і методики фізичного виховання та спортивних дисциплін > Фахові видання |
Depositing User: | Users 95 not found. |
Date Deposited: | 29 Apr 2023 21:00 |
Last Modified: | 29 Apr 2023 21:00 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12817 |