Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Методи освоєння диригентського жесту в процесі професійної підготовки майбутнього вчителя мистецтва

Переверзєва, Олена (2022) Методи освоєння диригентського жесту в процесі професійної підготовки майбутнього вчителя мистецтва. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. праць, 2 (56). pp. 233-238. ISSN 2308-4863

[thumbnail of стаття.pdf] Text
стаття.pdf

Download (334kB)

Abstract

Стаття присвячена початковому етапу навчання хорового диригування майбутніх вчителів музичного мистецтва, освоєння ними елементів диригентської техніки, підготовки до диригентського виконання хорових творів. У статті наголошується на значущості цього періоду для професійного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва. Виділено три етапи формування диригентських умінь та навичок (репродуктивний, розвиваючий та творчий), що відрізняються змістовними компонентами занять та методами роботи в класі. Наводиться ряд авторських вправ, що сприяють ефективному розвитку в учнів свободи жесту з урахуванням індивідуальних особливостей апарату, і надано рекомендації щодо їх використання з позицій змістовного збагачення мануальної техніки диригента-початківця.
У статті обґрунтовано ефективність використання комплексу методів (наочний, словесно-пояснювальний, емоційно-смисловий контекст) для освоєння студентами елементів диригентської техніки, починаючи з першого етапу постановки апарату. Указаний комплекс спрямований на розвиток не тільки м'язової, а й емоційної розкутості студента. Так, головним завданням виконання рухових вправ є пошук найбільш природного, зручного та правильного положення корпусу, голови, рук та ніг для вироблення відповідної постави та диригентської позиції. Диригентський показ та словесні пояснення педагога сприяють розвитку у студентів правильних відчуттів, що полегшує подальше освоєння не тільки елементів жесту, а й компонентів музичної мови (штрихи, динаміка, ритм та ін.). Емоційно-смислове занурення в контекст твору спрямоване на розширення освітнього поля студента, зміцнення його професійного статусу як музиканта, а грамотне використання диригентського жесту є запорукою успішної роботи вчителя-хормейстера з дитячим хором, допомагає освоювати в майбутньому складні твори та досягати високого виконавського рівня.
Мета дослідження – простежити можливості використання тих або інших методів на початковому етапі навчання хорового диригування.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії
Depositing User: Users 4411 not found.
Date Deposited: 27 Dec 2022 15:08
Last Modified: 27 Dec 2022 15:08
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12749

Actions (login required)

View Item
View Item