Воровка, М. І. and Онипченко, О.І. (2021) Функціональний взаємозв’язок рольових, дидактичних та ділових ігор. Інноваційна педагогіка, 1 (41). pp. 96-100. ISSN 2663-6085
стаття_merged (1).pdf
Download (513kB)
Abstract
У статті проаналізовано типологію педагогічних ігор. З’ясовано, що погляди педагогів щодо назв ігор досить різноманітні, ігри
визначаються ними як: навчальні, педагогічні, рольові, дидактичні, ділові тощо. Привертає увагу той факт, що немає єдиного
підходу до характеристики головних ознак
названих ігор. Окрім того, іноді схарактеризовані ознаки однієї гри аж ніяк не відрізняються від ознак іншої.
На нашу думку, проблема полягає в тому, що
організатори ігор іноді не враховують мету,
сценарій, завдання, функції ігор, будь-яку з
них можуть називати рольовою або діловою
грою; елемент гри або педагогічну ситуацію
визначають як рольову або ділову гру; зазвичай організаторами й учасниками першочергово сприймається спочатку слово «гра»,
уже потім «ділова», «рольова», що призводить до сприйняття гри як розваги.
З’ясовано, що місце та роль ігрової технології в навчальному процесі, поєднання елементів гри та навчання часто залежать від
розуміння організаторами гри функцій та
класифікацій педагогічних ігор. Саме тому в
низці статей, присвячених проблемі організації та проведення ігор, зокрема й ділових,
ми звертаємо увагу організаторів гри на
важливість попередньої підготовки.
Проведені нами аналіз науково-методичної
літератури й експериментальне дослідження з даної проблеми дозволяють стверджувати, що ділові ігри ніколи не виконують
розважальну функцію. Нами дано визначення
поняття «ділова педагогічна гра», яку ми
трактуємо як: імітаційне моделювання процесів педагогічної дійсності й ігрове моделювання професійної діяльності задіяних у ній
суб’єктів, що здійснюється в умовних ситуаціях, пов’язане з управлінням навчальновиховним процесом. Варто зазначити, що
більшість ігор стосовно ділових виступають як частина до цілого.
Також у статті ми здійснюємо аналіз особливостей рольових, дидактичних та ділових ігор; звертаємо увагу на їхні переваги та
недоліки; розкриваємо їхній зв’язок на функціональному рівні.
Ключові слова: гра, рольова гра, ділова гра,
дидактична гра, ігрова педагогічна технологія, технологія, педагогічна технологія.
The article analyzes the typology of pedagogical games. It has been found out that the views
of educators on the names of games are quite
diverse and are defined by them as: educational,
pedagogical, role-playing, didactic, business, etc.
It is noteworthy that there is no single approach
to characterizing the main features of the mentioned games. In addition, the characteristics of
one game are not sometimes different from the
characteristics of another.
In our opinion, the problem is that game organizers sometimes can call any of them a roleplaying or business game, regardless of the
purpose, scenario, tasks or functions of games;
an element of the game or pedagogical situation
is defined as a role or business game; as a rule,
the organizers and participants first perceive the
word «game», and only then the words “business” or “role-playing”, which leads to the perception of the game as entertainment.
It has been found out that the place and role of
game technology in the educational process, the
combination of elements of the game and learning in many cases depend on the understanding
of the organizers of the game functions and classifications of pedagogical games. That is why,
in a number of articles on the organization and
conduct of games, including business ones, we
draw the attention of game organizers to the
importance of previous training.
Our analysis of scientific and methodological literature and experimental research on this issue
suggests that business games never perform
an entertaining function. We have defined the
concept of business pedagogical game, which
we interpret as: simulation of the processes of
pedagogical reality and game modeling of professional activities of the subjects involved in it,
which is carried out in conditional situations and
is related to the management of the educational
process. It should be noted that most games
act as part of the whole in relation to business
games.
In addition, we analyze in the article the features
of role-playing, didactic and business games; we
pay attention to their advantages and disadvantages and reveal their connection at the functional level.
Key words: game, role play, business game,
didactic game, game pedagogical technology,
technology, pedagogical technology
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта |
Divisions: | Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра педагогіки і педагогічної майстерності > Фахові видання |
Depositing User: | Users 20 not found. |
Date Deposited: | 22 Dec 2021 13:17 |
Last Modified: | 22 Dec 2021 13:17 |
URI: | http://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12510 |