Шевченко, С. В. and Дубовік, Г. (2021) Психологічні чинники формування статеворольової ідентичності підлітків в умовах освітнього середовища. Матеріали науково-практичної конференції "Розвиток самоефективності особистості: інтеграція зусиль суспільства, школи, родини". pp. 52-56.
![Збірник 04.11.2021-52-56.pdf [thumbnail of Збірник 04.11.2021-52-56.pdf]](https://eprints.mdpu.org.ua/style/images/fileicons/text.png)
Збірник 04.11.2021-52-56.pdf
Download (595kB)
Abstract
Актуальність теми дослідження обумовлюються трансформаційними
змінами в Україні, що стосуються процесу становлення творчої, активної,
самодостатньої, незалежної від статі, андрогенної особистості. Вибраний для
дослідження підлітковий вік – це час, коли суб’єкт прагне розширити й
уточнити зміст свого «Я». Цей віковий період є важливим етапом становлення
статеворольової ідентичності, бо саме у цьому віці відбувається активне
усвідомлення суті своїх ставлень до інших людей та самого себе, розширюється
й уточнюється статеве самовизначення. Саме у підлітковому віці, як
підкреслюється науковцями, відбувається становлення статеворольової
ідентичності, яка є внутрішнім переживанням своєї статевої належності,
набуттям гендерної ролі й уподібненням до неї, своєрідною єдністю статевого
самоусвідомлення і поведінки. Підлітковий вік визначає подальший розвиток
особистості, орієнтацію на справжні зразки Я-чоловіка і Я-жінки в нових
змінних умовах, наповнення їх егалітарними цінностями, якими передбачено
формування гендерної самосвідомості, статевої «Я-концепції» та
статеворольової ідентичності.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Філософія. Психологія. Релігія > BF Психологія |
Divisions: | Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра психології |
Depositing User: | Users 4414 not found. |
Date Deposited: | 20 Dec 2021 00:41 |
Last Modified: | 20 Dec 2021 00:41 |
URI: | https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12473 |