Емпатія в структурі диригентсько-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва

Мержева, Л. Ф. (2021) Емпатія в структурі диригентсько-педагогічної майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2 (36). pp. 256-260.

[thumbnail of 36-2_2021 (стаття).pdf] Text
36-2_2021 (стаття).pdf

Download (2MB)

Abstract

В умовах сьогодення, коли в Україні створюється відповідна сучасна наукова парадигма національної освіти, яка вимагає розробки міжнародних проектів через особливе бачення соціокультурних змін, фаховий розвиток майбутнього вчителя музичного мистецтва – це процес якісних змін, який характеризує перехід від формального теоретичного знання до практичних умінь і навичок, від уявлень про реалії художньо-педагогічної діяльності до творчого професійного мислення, основою якого є зростання рівня художньо-педагогічної культури та вмотивована потреба у професійному самовдосконаленні.
Стаття присвячена проблемі застосування методів формування педагогічної емпатії студентів як засобу оптимізації процесу навчання. Автор, зазначає, що діяльність вчителя музичного мистецтва є відповідальною та багатоплановою, тому виникає необхідність розвитку його комунікативної здатності, наскрізним елементом якої є емпатія.
В даній роботі визначено, що розвиток емпатії у майбутнього вчителя музичного мистецтва є важливою психологічною та соціальною проблемою, у зв’язку з тим, що він є необхідним для ефективної організації знань та творчих стосунків у колективі, які формуються в емоційно-естетичному просторі на основі музично-теоретичної співпраці, поступово трансформуючись у категорію емпатійних взаємин.
Проведений аналіз різноманітних підходів до вирішення цієї проблеми у художньо-пізнавальній діяльності у забезпеченні виховної функції музичного навчання. Науковцями доведено, що здатність до емпатії майбутнього вчителя музичного мистецтва сприяє формуванню його професійної майстерності. Саме емпатія зумовлює здатність фахівця ідентифікувати себе з учнем, стати на його позицію, зрозуміти його проблеми та інтереси, відчути емоційний вплив музики шляхом співпереживання художніх образів музичних творів.
Авторка наводить ознаки емпатії, які переконливо свідчать про інтегральну якість у розвитку диригентсько-педагогічної майстерності. Зроблено висновок щодо тісного зв’язку емпатії та креативності, як здатності до творчого спілкування.
Ключові слова: емпатія, диригентсько-педагогічна майстерність, креативність, педагог-диригент, музично-творчі здібності.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Навчально-науковий інститут соціально-педагогічної та мистецької освіти > Кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії > Фахові видання
Depositing User: Users 4425 not found.
Date Deposited: 25 Oct 2021 08:45
Last Modified: 25 Oct 2021 08:45
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12224

Actions (login required)

View Item
View Item