Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Педагогічні умови формування екологічної культури майбутніх учителів географії під час вивчення дисциплін професійного циклу

Прохорова, Л. А. and Гришко, С. В. and Непша, О. В. and Зав’ялова, Т. В. (2021) Педагогічні умови формування екологічної культури майбутніх учителів географії під час вивчення дисциплін професійного циклу. Інноваційна педагогіка, 2 (34). pp. 181-186. ISSN 2663-6085

[thumbnail of Прохорова ЛА_Гришко СВ_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf] Text
Прохорова ЛА_Гришко СВ_Непша ОВ_Завялова ТВ.pdf

Download (475kB)

Abstract

Стаття присвячена вкрай актуальній темі формуванню екологічної культури майбутнього вчителя географії. Відзначається, що проблема формування особистості з високим рівнем загальної та екологічної культури, здатної сприймати і здійснювати ідеї коеволюції суспільства і природи, передбачає якісне оновлення системи екологічної освіти студентської молоді і зачіпає в тому числі і майбутнього вчителя географії. Передаючись через особистість учителя свідомість підростаючого покоління, екологічна культура сприятиме формуванню нового соціоприродного менталітету суспільства.
Вивчення професійної моделі вчителя географії показало, що виконання ним еколого-освітньої та еколого-виховної функції займає досить важливе місце в загальній сукупності властивих йому професійних характеристик і, отже, це повинно знайти відображення в програмі його підготовки в умовах закладу вищої освіти. У справі професіоналізації майбутнього вчителя географії провідну роль, безумовно, покликані виконувати навчальні дисципліни професійного циклу. Навчальні дисципліни професійного циклу традиційно поділяються на два напрямки: теоретичного і практичного навчання. По відношенню до розглянутої нами задачі формування екологічної культури майбутніх вчителів географічної спеціальності можна сказати, що обидва ці напрямки мають певне дидактико-технологічне значення кожне окремо. Так, дисципліни першого напряму є теоретичною передумовою і базою освоєння екологічних умінь і формують зону компетентного розуміння еколого-прикладних задач і вміння вибору найкращих способів їх вирішення. З іншого боку, організація практичного навчання (навчальні практики) у своєму розпорядженні можливості своєрідного «полігону» відпрацювання екологічних знань і вмінь студентів-географів в природних умовах, що і дозволяє говорити про досягнення професійного рівня освоєності відповідних умінь. Для більш результативного рішення задачі формування екологічної культури студентів було проведено спеціальну теоретичну роботу по розкриттю науково-екологічного, виховного потенціалу дисциплін теоретичного і практичного навчання, які викладаються на природничо-географічному географічному факультеті Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > LB Теорія і практика освіти
L Освіта > LB Теорія і практика освіти > LB2300 Вища освіта
Divisions: Природничо-географічний факультет > Кафедра географії та туризму > Фахові видання
Depositing User: Users 29 not found.
Date Deposited: 18 Jun 2021 12:40
Last Modified: 18 Jun 2021 12:40
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/12016

Actions (login required)

View Item
View Item