Bogdan Khmelnitsky Melitopol State Pedagogical University

Сучасна методологія педагогіки: значення, роль і місце вчення про рефлексію

Павленко, А. І. (2019) Сучасна методологія педагогіки: значення, роль і місце вчення про рефлексію. Науковий журнал Хортицької національної академії. Серія. Педагогіка. Соціальна робота, 1 (1). pp. 28-37.

[thumbnail of 26-Текст статті-43-1-10-20200504.pdf] Text
26-Текст статті-43-1-10-20200504.pdf

Download (385kB)

Abstract

У статті розглянуте співвідношення методології педагогіки і вчення про рефлексію.
Визначається значення, роль і місце рефлексії у науково-педагогічному пізнанні і практиці освіти.
Здійснюється аналіз поняття рефлексії у філософії, психології, наукознавстві і педагогіці.
З’ясовано, що рефлексія у науково-педагогічному пізнанні розглядається з позицій багатьох
аспектів: на рівні пізнавального феномену, пізнавальної діяльності, пізнавального процесу,
інструменту і форми пізнання, методу наукового пізнання на предметному і метатеоретичному
рівнях. Встановлено, що рефлексія у педагогічному пізнанні відіграє важливу роль у методології
педагогіки і на сьогодні є невід’ємною складовою науково-педагогічних досліджень і системної
освітньої практики. Рефлексійна діяльність і здатність до неї входить до складу діяльності
кожного з учасників освітнього процесу та за своїм значенням входить до складу освітньої мети і
запланованих освітніх результатів. Зроблено висновок про те, що рефлексія має місце на всіх
рівнях загальної системи методологічного знання в педагогіці. Вчення про рефлексію має бути
цілісно представленим у самому визначенні, змісті і структурі сучасної методології педагогіки

Item Type: Article
Subjects: L Освіта > L Освіта (Загальне)
Divisions: Факультет інформатики, математики та економіки > Кафедра математики і фізики
Depositing User: Users 25 not found.
Date Deposited: 15 Jun 2021 09:18
Last Modified: 15 Jun 2021 09:18
URI: https://eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/11967

Actions (login required)

View Item
View Item